وزیر انرژی روسیه: پیشتر کاهش قیمت نفت را پیش‌بینی کرده بودیم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزیر انرژی روسیه
وزیر انرژی روسیه در جلسه دولت این کشور که به بحث درباره اتخاذ تدابیر جدید برای تثبیت اقتصاد این کشور با وجود کاهش شدید قیمت نفت اختصاص داشت، اعلام کرد: قیمت فعلی طبق پیش‌بینی‌های ما کاهش یافته است با این وجود جای نگرانی نیست چرا که مسکو توان کنار آمدن با شرایط اخیر را دارد. 

به گزارش ایرنا، الکساندر نوواک روز دوشنبه در حضور «میخاییل میشوستین» نخست وزیر این کشور، مدعی شد که نپذیرفتن پیشنهاد روسیه از سوی اعضای اوپک در نشست اخیر اوپک پلاس، باعث بروز چنین حالتی شده است.

 

وی افزود: طرف روسی پیشنهاد کرد تا توافق بر اساس شرایط قبلی حداقل تا پایان سه ماهه دوم تمدید شود تا وقت کافی برای بررسی تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت به خوبی ارزیابی شود با این وجود شرکا در اوپک تصمیم به افزایش تولید و رقابت برای کسب سهم بیشتر در بازار گرفتند.

 

روز جمعه هشتمین نشست اوپک و اوپک پلاس بدون نتیجه و توافق به سرانجام رسید تا قیمت نفت بیش از پیش کاهش پیدا کند. 

 

این امر باعث شد تا بازار نفت به این موضوع واکنش نشان دهد و ۹ درصد پایین بیاید. بر این اساس هر بشکه نفت اوپک ۴۵ دلار و ۴۹ سنت قیمت خورد.

 

نوواک در ادامه تصریح کرد که سناریوی برای خروج از توافق با اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت بررسی شده و وضعیت کنونی در بازار جهانی نفت در حدود پیش بینی‌ها قرار دارد.

 

 وزیر انرژی روسیه گفت: نفت روسیه از منابع با کیفیت و ذخایر کافی برخوردار است و می تواند در هر شرایطی سهم خود در بازار جهانی را حفظ کند.

 

 وی ادامه داد: در همین حال دولت به تامین بازار داخلی فرآورده‌های نفتی و حفظ ظرفیت سرمایه‌داری در این بخش توجه خاص دارد.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی دولت روسیه، آنتون سیلوانف وزیر دارایی روسیه هم در جلسه دولت گفت که ثبات بودجه روسیه و منابع موجود به دولت امکان می‌دهد تا به همه تعهدات اجتماعی خود در قبال مردم روسیه از جمله اجرای دستورات رئیس جمهور در پیام سالانه خود و اجرای طرح‌های ملی عمل کند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------