افزایش 100 د افزایش 100 درصدی بودجه حقوق بازنشستگانرصدی بودجه حقوق بازنشستگان



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, حقوق بازنشستگان
افزایش 15 تا 77 درصدی حقوق شامل کدام بازنشستگان می شود؟ 

 میزان افزایش حقوق بازنشستگان موضوعی است که جمع زیادی از بازنشستگان در ابتدای هر سال منتظر شنیدن آن هستند، از سویی بازنشستگان با دریافتی کمتر، بیش از دیگر بازنشستگان دغدغه افزایش حقوق خود را دارند. در همین باره وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش 15.8 تا 77.3 درصدی ‌ حقوق بازنشسته‌های کشوری و لشکری به منظور اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

 

به گزارش خراسان،‌ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 11 فروردین جاری در صفحه توئیتر خود نوشت: «خبرخوش با دستور مهم رئیس جمهور محترم؛ امسال امر همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری به رغم همه محدودیت ها، نسبت به گذشته افزایش جدی می یابد و با تحقق وعده اعتبار تخصیصی دکتر نوبخت ما می توانیم تقریباً بین8/15درصدتا 3/77 درصد حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم‌ #دولت_حامی_بازنشستگان».

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اول فروردین نیز درباره میزان افزایش حقوق کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی در توئیتی با اشاره به برگزاری سه جلسه رسمی شورای عالی کار با حضور نمایندگان تشکل های کارفرمایی وکارگری، از توافق کارگران و کارفرمایان برای موکول شدن تصمیم گیری درباره حداقل مزد به فروردین جاری خبر داد. با این حساب باید منتظر ماند تا دو هفته دیگر تکلیف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز مشخص شود.

 

میزان دقیق کف و سقف حقوق بازنشستگان طی امسال پس از ابلاغ جداول همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری از سوی سازمان برنامه و بودجه مشخص می شود.

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, حقوق بازنشستگان

 نوبرانه افزایش حقوق بازنشستگان 

محمدباقر نوبخت ‏‏معاون رئیس جمهور و رئیس ‏سازمان برنامه و بودجه نیز اوایل سال در توئیتی از افزایش 100 درصدی این رقم برای سال 99 خبر داد و نوشت: «امسال برای جبران قدرت خرید بازنشستگان عزیز اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان که سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان بود، با افزایش ۱۰۰ درصدی به ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.»وی البته تاکید کرد که باید آثار تزریق ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار همسان‌سازی بازنشستگان در پرداختی‌های فروردین ظهور و بروز داشته باشد.

 

معاون رئیس‌جمهور با بیان این که مقرر شده است، چهار کمیته ویژه برای پشتیبانی و رفع مشکلات مختلف بازنشستگان از جمله مسائل معیشتی بازنشستگان تشکیل شود، افزود: بر این اساس یک کمیته متشکل از نمایندگان تشکل‌های بازنشستگی بر بحث حقوق و مزایای بازنشستگان متمرکز خواهد شد و با توجه به راهکارهای ارائه‌شده از سوی این کمیته تصمیم‌گیری روی نحوه تقسیم ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع همسان‌سازی انجام می‌شود.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره  بازنشستگانی که کمتر از پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافتی دارند، گفت: بر اساس قانون، بازنشستگانی که بین 4/2 میلیون تومان تا 1/5 میلیون دریافتی دارند به‌صورت ویژه مشمول افزایش حقوق خواهند شد که این موضوع متفاوت از افزایش پرداخت‌های مربوط به همه بازنشستگان است. مرور جدولی که در ادامه میآید ما را از تعداد و میانگین حقوق این گروه بیشتر آگاه می کند: 

 

سال 98 چقدر اضافه شد؟ 

افزایش حقوق‌ بازنشستگان در سال گذشته ناشی از دو بخش افزایش سنواتی و همچنین همسان‌سازی بود؛ دربخش اول، افزایش سنواتی حقوق ها برابر با 18 درصد بود، البته این افزایش به نحوی بود که از 440 هزار تومان کمتر نشود.

 

همچنین علاوه بر افزایش سنواتی، مبلغی نیز بابت همسان‌سازی به حقوق بازنشستگان اضافه شد؛ مجموع حقوق بازنشستگان رشد 24 درصد تا 40 درصدی پیدا کرد.

 

 بنابراین حقوق پایین‌ترین گروه‌های شغلی تحت پوشش با 30 سال خدمت به 20 میلیون و 985 هزار و 880 ریال رسید.

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, حقوق بازنشستگان
 
 
خراسان/محمد جواد رنجبر 
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------