زمان دقیق واریز تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا مشخص شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه
 سخنگوی سازمان برنامه و بودجه از تنظیم فهرست متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه مطابق با درخواست بانک‌ها و تحویل آن به بانک مرکزی خبر داد. 

به گزارش خبرانلاین، به این ترتیب بر پایه اطلاعیه صادر شده از سوی بانک مرکزی انتظار می رود واریز تسهیلات یک میلیون تومانی ویژه کرونا به حسب سرپرستان خانوار حداکثر تا پایان روز پنجشنبه عملیاتی شود.

 

روز گذشته بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۲۴ ساعت بعد از اعلام لیست سرپرستان خانوار، نسبت به واریز تسهیلات یک میلیون تومانی اقدام می‌کند.

 

در این اطلاعیه تاکید شده بود لیست سرپرستان خانوار متقاضی از طرف وزارت کار در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفته است.

 

حالا مهدی قمصریان با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: سازمان هدفمندی یارانه‌ها پس از دریافت فهرست متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید نسبت به تنظیم این فهرست مطابق فرمت درخواستی بانک‌ها اقدام کند.

 

وی ادامه داد: به منظور تسریع در انجام امور، تنظیم این فهرست در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و فهرست مذکور ساعت ۱۰ صبح تحویل بانک مرکزی شد.

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه

 

چند نفر متقاضی تسهیلات شدند؟

 طبق اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، لیست ۱۷ میلیون و۱۵۳ هزار و ۲۱ سرپرست خانوار متقاضی دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی تدوین و به سازمان هدفمندی یارانه شد .

 بررسی ها نشان می دهد نزدیک به ۲۳ میلیون خانوار در ایران یارانه بگیر هستند. هر چند واریز تسهیلات یک میلیون تومانی به حساب بیش از ۱۷ میلیون خانوار طی ساعات آتی عملیاتی می شود اما طبق اعلام سخنگوی ستاد تسهیلات کرنایی هنوز فرصت برای ارسال پیامک باقی است. میرزایی پیش از این اعلام کرده است: مهلت ارسال پیامک به شماره ۶۳۶۹ برای دریافت وام یک میلیون تومانی تمدید شده است.

 

 بر همین اساس سرپرستان خانوار تا یکشنبه ۷ اردیبهشت فرصت دارند شماره ملی خود را به شماره ۶۳۶۹ ارسال و در انتظار پاسخ از سوی ستاد باشند.

 

نکته مهم در این میان عدم ثبت سیم‌کارت به نام برخی سرپرستان خانوار بود. به عبارت دیگر طبق مکانیزم تعریف شده، پیامکی به سرپرستان خانوار برای اطلاع از تصمیم جهت دریافت یا عدم دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی ارسال می شود که در این راستا عدم ثبت سیم‌کارت به نام برخی سرپرستان خانوار مشکلاتی را ایجاد کرد.  اعلام این مکانیزم سبب شکل‌گیری صف‌هایی طویل برای دریافت سیم‌کارت شد از این رو شرایط برای دریافت سیم‌کارت به صورت غیر حضوری فراهم شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در کل کشور حدود ۲.۵ میلیون سرپرست خانوار یارانه‌بگیر از کل ۲۳ میلیون سرپرست خانوار یارانه‌بگیر سیم‌کارت تلفن همراه به نام خود ندارند که از این تعداد ۷۰ درصد سرپرستان خانوار در شهرها و ۳۰ درصد در روستاها قرار دارند.

 

قسط تسهیلات یک میلیون تومانی چقدر است؟

 در حالی که مقرر بود تسهیلات یک میلیون تومانی با کارمزد ۱۲ درصد به متقاضیان اعطا شود و دوره بازپرداخت نیز ۲۴ ماه باشد دولت تصمیمات تازه ای اتخاذ کرد و مقرر شد این تسهیلات به صورت قرض الحسنه به سرچرستان متقاضی تعلق گیرد. در این راستا طبق اعلام همتی، رییس کل بانک مرکزی اقساط این تسهیلات مقرر است در سی ماه بازگردانده شود. مبلغ تعیین شده برای اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی برابر با ۳۵ هزار تومان است.

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه

 چه کسانی بیش از یک میلیون تومان می‌گیرند؟

 

میرزایی، رییس ستاد تسهیلات کرونایی می گوید: بنابر آنچه که در دولت مصوب شده است، ۴ میلیون خانوار جزء اقشار خاص محسوب می‌شوند که یکی از این گروه‌ها زنان سرپرست خانوار هستند، این افراد اگر تعداد خانواده‌شان یک نفره باشد یک میلیون تومان وام دریافت می‌کنند و اگر تعداد اعضای خانواده‌شان ۲ تا ۳ نفره باشد ۵۰۰ هزار تومان بیشتر و اگر ۴ نفره یا بیشتر باشند ۱ میلیون اضافه‌تر می‌گیرند.

 

به گفته وی افرادی که تا این لحظه جزء لیست دریافت کنندگان بسته معیشتی بودند حتماً در لیست یارانه‌بگیران نیز قرار داشتند، پس وام یک میلیون تومانی را دریافت خواهند کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------