آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

مشمولان سهام عدالت چگونه احراز هویت می‌شوند؟



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,سهامداران عدالت
مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت سهامداران عدالت به تشریح فرآیند احراز هویت الکترونیکی سهامداران عدالت پرداخت و گفت: اقدامات مربوط به این کار احتمالا از هفته آینده آغاز می‌شود. 

به گزارش تسنیم، مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت سهامداران عدالت در یک برنامه تلویزیونی گفت: احراز هویت الکترونیک در داخل مجموعه سپرده‌گذاری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری بررسی شد و اگر زیرساخت‌های فنی آماده شود تا یک هفته دیگر احراز هویت در سامانه سجام غیر حضوری انجام خواهد شد.

 

ماهیار درباره فرایند احراز هویت الکترونیک گفت: این فرایند بدین صورت است که وقتی فرد در سامانه سجام ثبت نام کرد و اطلاعات هویتی آن فرد از ثبت احوال کشور، اطلاعات بانکی از سامانه بانکی کشور، اطلاعات محل سکونت از اداره پست و شماره تلفن او از طریق سامانه شاهکار تطبیق داده شد برای احراز هویت می‌تواند از طریق این زیر ساخت‌ها به صورت الکترونیکی اقدام کند.

 

وی ادامه داد: وقتی فرد وارد این زیر ساخت می‌شود بر اساس رمز یک بار مصرفی که برای او صادر می‌شود وارد سیستم شده و در مرحله اول عکس او با تصویر برروی کارت ملی تطابق داده می‌شود. این تطابق مبتنی بر الگوریتم‌هایی پیچیده است و قطعاً دقت‌های دارد و ممکن است خطاهایی نیز داشته باشد.

 

وی افزود: نکته دوم این است که کارت ملی فرد باید توسط خود فرد اسکن شده و تصویر آن با تصویر کارت ملی که نزد ثبت احوال است چک می‌شود.

 

ماهیار توضیح داد: در گام بعدی از کاربر خواسته می‌شود که از خود یک فیلم سلفی گرفته و متن تصادفی که ظاهر می‌شود را بخواند در این مرحله فرد از زوایای مختلف نحوه بیان او سنجیده می‌شود و این با الگویی که گفته شده مقایسه می‌شود که آیا این ویدئو به صورت زنده گرفته شده و آیا این جمله‌ها به طور صحیح گفته شده است یا خیر

 

مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت سهامداران عدالت ادامه داد: در نهایت کاربر امضایی به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد و آن‌را برای سجام می‌فرستد.

 

ماهیار در پایان تصریح کرد: برای کنترل‌های بیشتر از اپراتورهای آفلاین هم استفاده کرده‌ایم این اپراتورها در بازه‌های زمانی مخالف اطلاعات کاربر را بررسی می‌کنند و پس از اینکه مطمئن شدند شماره موبایل و آدرس فرد به نام خود فرد بوده است و اطلاعات هویتی هم به صورت‌کامل احراز شد اگر مشکلی وجود نداشته باشد این فرد به عنوان فرد سجامی معرفی می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------