آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

نایب رئیس مجلس: نسبت به وضعیت بورس اعلام نگرانی می‌کنم



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,نایب رئیس مجلس
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت:مردم سرمایه‌های اندک خود را به بورس آوردند که امروز دچار ضرر و زیان شدند، لازم است این بازار سر و سامان داده شود و با خاطیان برخورد شود. 

به گزارش قدس آنلاین سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایام ولادت رسول اکرم (ص) است که نور هدایت جامعه بشری است،گفت: این ایام را تبریک می گوییم و این کتاب و نور را دارای جوهری واحد می دانیم و لذا پیروان آنان در قلوب، ارزش ها و غایت باید همراه و همراستا باشند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) بر این اساس هفته وحدت را پایه گذاری کردند، تاکید کرد: وحدت اسلامی آغاز رشد و تعالی مکتب جهان است. مکتبی بر پایه توحید؛  عصبانیت و هتاکی هایی که امروز در جهان متمدن نسبت به پیامبر اعظم (ص) می بینیم به خصوص در افراد دون مایه ای مانند مکرون، نشأت گرفته از همین بیداری و وحدت است.

 

قاضی زاده هاشمی افزود: اگر امروز امت اسلامی ید واحده باشند، قدرتی عظیم ایجاد خواهد شد که هیچ جهانخواری یاری مقابله با آن نخواهد داشت و ما موظف هستیم که در داخل سرزمین خود نمونه عملی این وحدت باشیم و جامعه ای بر پایه وحدت و محبت بسازیم نه بر پایه خشم و تفرقه. وحدت در بین اقوام، قومیت ها، مذاهب و در بین کارگزاران نظام حول محور امامت و ولایت که همان نور پیامبر است و خدمت بی منت به مردم ضروری است.

 

وی گفت: ما باید خود نمونه عملی این وحدت و محبت باشیم تا دیگران از ما بپذیرند. ما به عنوان نمایندگان مردم با تمام وجود آرزومندیم جامعه توحیدی و پُر از محبت محمدی (ص) بسازیم و بنابراین شبانه روزی و با اخلاص تمام دست تمام برادران خود را در سایر قوا می فشاریم تا چنین جامعه ای ایجاد شود و به دیگران هم توصیه می کنیم که حول محور امام جامعه خود را صرف خدمت به مردم کنند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در جهت اصلاح امور در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است، اظهار داشت: اصلاح خود مجلس، اصلاح نظام سیاسی کشور و به ویژه اصلاح در حوزه اقتصاد و معیشت مردم آغاز شده است و نمایندگان در کمیسیون ها، هیئت رئیسه مجلس، مرکز پژوهش ها و به خصوص ریاست مجلس تمامی توان خود را برای این مسئله گذاشته اند.

 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شرایط موجود در شأن ملت بزرگ ایران نیست و باید کاری کرد، گفت: خوشحالیم که در اخبار شنیدیم دولت اعلام کرده که از نظرات و مصوبات سایر قوا استقبال می‌کند که امیدواریم این مسئله در عمل محقق شود.

 

وی افزود: اکنون چند طرح اقتصادی مهم در دستور کار مجلس است و همین امروز بحث ارتقای معیشت مردم را در دستور کار داریم که کمیسیون برنامه و بودجه زحمت اصلی آن را کشیده و لازم است ازآنان در اینجا تشکر کنم.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که از استقبال صحبت می کنیم به معنای همراهی است و این همراهی یعنی کارشناسان مورد اعتماد دولت در جلسات مجلس شرکت کنند و مشوقانه نظر دهند تا طرح اصلاح شود اما زمانی که تصویب شد، باید آن را با تمام قوا اجرا کنند.

 

قاضی زاده هاشمی با اشاره به وضعیت بازار بورس، تصریح کرد: لازم است بنده نسبت به وضعیت بورس اعلام نگرانی کنم و به مسئولان مربوطه تذکر دهم چرا که مردم با اعتماد به سخنان دولت مردان، سرمایه های اندک خود را به بورس آورده اند اما امروز دچار ضرر و زیان شدند که لازم است مسئولان هر چه زودتر به این بحث سر و سامان دهند و با خاطیان که متأسفانه تعداد زیادی هستند، برخورد لازم شود.

 

وی خاطرنشان کرد: از ورود قوه قضائیه و دستوری که رئیس قوه قضائیه در این زمینه داد استقبال می کنیم و قرار بر این شد دادستان تهران مأمور رسیدگی به این موضوع شود و امیدوارم ورود دستگاه قضا باعث شود تا برخی از اختلالاتی که در بازار بورس به وجود آمده است، برطرف شود.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امیدوارم مزد این سالها زحمت با ظهور سلاله نبی، حضرت مهدی (عج) داده شود و دلها آرام گیرد. همچنین برای رئیس مجلس شورای اسلامی آرزوی شفای عاجل دارم چرا که تست کرونای وی مثبت شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------