آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

مقاومت قیمتی در بازار نوسازها



در شرایطی که تعداد قابل‌توجهی از فروشنده‌های مسکن طی روزهای اخیر نسبت به کاهش قیمت‌های پیشنهادی فایل‌های عرضه شده برای فروش اقدام کرده‌اند بخشی از سازنده‌ها وفروشنده‌های واحدهای مسکونی نوساز در برابر انعطاف قیمتی ایجادشده مقاومت می‌کنند. 

فعالان بازار مسکن علت این مقاومت را ساخت واحدها با مصالح گران‌قیمت و همچنین چشم‌انداز سازنده‌ها از ادامه رشد قیمت مصالح عنوان می‌کنند.

 

تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد طی حدود دو هفته گذشته به‌طور متوسط قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن در بازار معاملات املاک مسکونی در برخی از فایل‌ها به‌طور محسوس کاهش یافت؛ اما هنوز برخی از فروشند‌‌ه‌ها به خصوص فروشنده‌های واحدهای مسکونی نوساز در برابر این کاهش مقاومت می‌کنند و هنوز هم فایل‌های خود را با همان سطح قیمت پیشنهادی یک تا دو ماه گذشته به متقاضیان خرید معرفی می‌کنند.

 

با این حال، بررسی‌ها حاکی است به خصوص در میان واحدهای مسکونی چندساله، انعطاف قیمتی آغاز شده است و برخی از فروشندگان واحدهای نوساز نیز اقدام به تعدیل قیمت‌های پیشنهادی خود کرده‌اند.

 

فعالان بازار مسکن می‌گویند درصورت ادامه روند ثبات نسبی آغازشده در سایر بازارهای اقتصادی به‌خصوص بازار ارز، آن دسته از فروشنده‌ها و مالکانی که اقدام به تعدیل قیمت‌های پیشنهادی نکرده‌اند، ناچار به تعدیل خواهند شد؛ چراکه در همین مقطع زمانی کنونی هم که قدری قیمت‌ها تعدیل شده است، بین قیمت قطعی فروش واحدهای مسکونی با قیمت پیشنهادی آنها در بعضی موارد فاصله قابل توجهی وجود دارد.

 

به این ترتیب بهتر است فروشنده‌های مسکن شرایط واقعی بازار را مورد توجه داشته باشند؛ چراکه دیدگاه‌های کارشناسی از کاهش انتظارات تورمی در ماه‌های پیش‌رو خبر می‌دهند و به نظر می‌رسد تا پایان سال، قیمت‌های پیشنهادی و قطعی باز هم تعدیل شود.

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بازار نوسازها

دنیای‌اقتصاد 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------