اصلاح 7 هزار واحدی شاخص بورس در دومین روز آذرماه



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, بورس
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۷هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۵۸هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه 17میلیارد و 595میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 14هزار و 951میلیارد تومان در یک میلیون و 561 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 7هزار و 688واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و 358هزار و 847واحد قرار گرفت.

 

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و پالایش نفت اصفهان با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

 

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2 میلیارد و 376میلیون ورقه به‌ارزش 6 هزار و 550میلیارد تومان در 595هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 161واحد افت کرد و در ارتفاع 16هزار و 479واحد قرار گرفت.

 

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی دامداری تلیسه نمونه، سنگ آهن گهر زمین و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه‌گذاری صبا تامین و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------