آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

قیمت محصولات لبنی قبل از تعیین نرخ شیرخام محاسبه نمی‌شود



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,قیمت محصولات لبنی
سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی در واکنش به صحبت های اخیر معاون امور دامی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اعلام زودهنگام قیمت مصوب شیرخام توضیحاتی ارائه داد. 

به گزارش ایسنا، هفته گذشته سازمان حمایت در جلسه ای با حضور تشکل های لبنی و دامپروری و برخی از دستگاه های مربوطه در این بخش قیمت شیرخام از درب دامداری ها را در صورت تامین ١٠٠ درصدی نهاده های مورد نیاز دامداریها  کیلویی ۴۱۵۰ تومان تعیین کرد و پس از آن نیز قیمت محصولات لبنی  براساس قیمت جدید شیرخام محاسبه و اعلام شد.

 

به عبارت دیگر براساس توافقات صورت گرفته مقرر شد که ۱۰۰ درصد نهاده های دامداریها با قیمت مصوب توسط دولت تامین شود تا قیمت شیرخام ۴۱۵۰ تومان باشد؛ در حالی که بنابر گفته رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران دولت از ابتدای سال توانسته حدود ۳۰ درصد نهاده های دامی را با قیمت مصوب برای دامداران تهیه کند و ۷۰ درصد نهاده ها توسط خود دامداران از بازار آزاد تهیه شده است!

 

هنوز یک هفته از اعلام قیمت جدید شیرخام نگذشته بود که در روز شنبه (اول آذر) ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب شیر خام را کیلویی ۴۵۰۰ تومان اعلام کرد و معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز در واکنش به این تغییر قیمت در یک برنامه تلویزیونی گفت که قیمت ۴۱۵۰ تومانی که چند روز گذشته توسط انجمن صنایع لبنی در رسانه ها اعلام شد، قیمت رسمی نبود. در آن مرحله هنوز قیمت نهایی شیرخام تعیین نشده بود و قیمت ۴۱۵۰ تومانی بر مبنای تامین ۱۰۰ درصدی نهاده های وارداتی یعنی ذرت، کنجاله سویا و جو بوده است که در اختیار دامداران قرار گیرد.

 

در واکنش به این اظهارات نیز سخنگوی انجمن صنفی فرآورده های لبنی به ایسنا گفت: ادعا می شود خبر قیمت شیرخام توسط انجمن صنایع فرآورده های لبنی زودهنگام منتشر شده و این قیمت هنوز قطعی نبوده است. باید پرسید چطور تمام اعداد و ارقام اعلام شده در مصوبه مانند قیمت چربی، نحوه محاسبه آن و قیمت لبنیات دقیق و قطعی بوده ولی قیمت شیر خام قطعی نبوده است؟

 

وی اضافه کرد: چطور امکان دارد که قیمت مصوب لبنیات بر پایه ۴۱۵۰ تومان قیمت مصوب شیرخام تعیین شود ولی بعد از آن قیمت مصوب شیر تغییر کند؟ به عبارت دیگر این امکان وجود ندارد که قیمت محصولات لبنی قبل از قیمت مصوب شیرخام محاسبه شود.

 

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ادامه داد: متاسفانه در این میان بخشی از واقعیت ها گفته نمی شود، ولی در جلسه هفته گذشته، سازمان حمایت با قیمت ۴۱۵۰ تومان برای شیرخام توافق شد؛ مشروط براینکه ۱۰۰ درصد نهاده ها تامین شود و قیمت محصولات لبنی نیز براساس قیمت ۴۱۵۰ تومان محاسبه شد.

 

وی در پایان گفت: اگر وزارت کشاورزی نمی تواند ۱۰۰ درصد نهاده های مورد نیاز دامداری ها را تامین کند و قیمت شیرخام را به ۴۵۰۰تومان تغییر داده است این تفاوت قیمت بایستی در محصولات لبنی هم لحاظ شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------