حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم مشمول گاز رایگان می‌شوند/ جریمه ۱۵ درصدی مشترکین پرمصرف آغاز شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,مصرف گاز
مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: مشترکینی که نسبت به سالهای ۹۶ و ۹۷ به میزان بیش از ۱۵ درصد مصرف گاز آنها افزایش داشته باشد، مشمول افزایش ۱۵ درصدی هزینه مصرف گاز می شوند که این افزایش هزینه گاز برای مشترکین پرمصرف، از ۱۶ آبان ماه امسال اجرایی شد. 

به گزارش تسنیم، حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشستی خبری اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون حدود 10 میلیارد مترمکعب گاز بیشتری شده به طوری که سال گذشته در زمان مشابه 193 میلیارد مترمکعب گاز در کشور تولید شده بود و این رقم امسال به 203 میلیارد مترمکعب رسید.

 

وی افزود: از این 10 میلیارد مترمکعب گازی که اضافه بر سال گذشته تولید شده، 7 میلیارد مترمکعب به اضافه مصرف بخش خانگی و 3 میلیارد مترمکعب به اضافه مصرف بخش نیروگاهی کشور تخصیص داده شد و سایر بخش ها تقریبا مصرفی مشابه سال قبل داشته اند. 

 

معاون وزیر نفت تصریح کرد: در آذرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل، روزانه 52 میلیون مترمکعب تولید گاز بیشتری داشته ایم که از این رقم افزایش تولید، 46 میلیون مترمکعب به بخش خانگی و 9 میلیون مترمکعب هم به بخش نیروگاهی تخصیص پیدا کرد.

 

وی ادامه داد: بار اصلی مصرف چه از حیث مصرف گاز و چه مصرف برقی که برای تولید آن گاز مصرف می شود، در بخش خانگی است و این نشان می دهد از نظر تبلیغات و تجهیزات، کارهای بهینه سازی مصرف باید انجام گیرد.

 

تربتی با اشاره طرح اصلاح موتورخانه ها به منظور بهینه سازی مصرف گاز گفت: در این طرح که مهرماه سال جاری آغاز شده، تاکنون 1700 نفر ثبت نام کرده اند و فرآیند ثبت نام ادامه دارد.

 

وی افزود: ارائه رایگان گاز به محرومان که در جلسه سران قوا به پیشنهاد مقام معظم رهبری مطرح شد، در دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و از روز ابتدایی دی ماه امسال، کسانی که در اقلیم های 1 تا 3، زیر 200 مترمکعب در ماه، در اقلیم 4 زیر 150 مترمکعب در ماه و در اقلیم 5 زیر 100 مترمکعب در ماه مصرف گاز داشته باشند، مشمول تخفیف 100 درصدی در پرداخت هزینه قبض گاز خواهند شد؛ این الگوی مصرفی برای ماه‌های گرم سال برای تمام مشترکین 45 مترمکعب در ماه است.

 

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "برآورد صورت گرفته بر اساس قبوض سالهای گذشته نشان می دهدکه بین 30 تا 40 درصد مردم مشمول گاز رایگان خواهند شد"، گفت: اجرای این طرح حدود 400 تا 500 میلیارد تومان از درآمدهای شرکت ملی گاز را کاهش می دهد اما آنچه برای ما اهمیت دارد، درآمد نیست بلکه بهینه سازی مصرف گاز است.

 

وی ادامه داد: همچنین تمامی مشترکین گاز که نسبت به میانگین سالهای 96 و 97، به میزان 10 درصد از مصرف گاز خود را کاهش دهند، کل هزینه مصرف گاز آنها با تخفیف 15 درصدی محاسبه خواهد شد و مشترکینی که نسبت به سالهای 96 و 97 به میزان بیش از 15 درصد مصرف گاز آنها افزایش داشته باشد، مشمول افزایش 15 درصدی هزینه مصرف گاز می شوند که این افزایش 15 درصدی هزینه گاز برای مشترکین پرمصرف، از 16 آبان ماه امسال اجرایی شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------