آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

نوبخت هشدارد داد: دولت بعدی در پرداخت یارانه مشکل خواهد داشت!



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, نوبخت
رئیس سازمان برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد که حتی برای یک روز نمی توان پرداخت یارانه نقدی را به تأخیر انداخت. 

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی صبح امروز (شنبه) و در جریان بررسی بندی از جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش درآمدی پیشنهادی برای حذف بندی از لایحه بودجه در تبصره ۱۴ مطرح شد که در آن به دولت تنخواه داده می شد تا بتواند یارانه نقدی را پرداخت کند. این پیشنهاد را محسن دهنوی نماینده تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس بیان کرد.

 

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با این پیشنهاد حذف گفت: پرداخت یارانه نقدی به خانوارها در حال انجام است و واقعا تعدادی از شهروندان به این درآمدها بسیار وابسته هستند. باید یارانه نقدی در یک روز خاص در ماه پرداخت شود و حتی نباید یارانه نقدی با یک روز تأخیر پرداخت شود.

 

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع مجوزی از شورای عالی هماهنگی اقتصادی با موافقت مقام معظم رهبری گرفتیم تا اینکه از طریق اوراق و همچنین استفاده از خزانه منابع لازم را کسب کرده تا به موقع یارانه نقدی پرداخت شود منتهی تأکید نمایندگان بر این بوده که مجوز از مجلس گرفته شده و به سمت شورای دیگری برای اجازه قانونی نرویم.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت های آینده بدانند دچار مشکل فراوانی می شوند که اگر نتوانند از این مجوز تنخواه استفاده کنند کما اینکه طبق این مجوز باید دو ماه بعد تنخواه پرداخت شود. اگر این مجوز نباشد امکان پرداخت ها نیست. با این مجوز فرصتی داده می شود تا به وقت خود یارانه به محرومان داده شود.

 

وی افزود: برای دادن نظم و پرداخت به موقع یارانه نقدی ما مجوز تنخواه را از مجلس می خواهیم چون اگر این اتفاق نیفتد دولت بعدی دچار مشکل می شود.

 

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون تلفیق  با اعلام مخالف کمیسیون با این پیشنهاد حذف گفت: اگر خدایی ناکرده دولت تصمیم بگیرد یکی دو ماه کشور را تعطیل کند بدان معناست که عملا منابع حاصل از فروش بنزین تأمین نشده و نمی توان یارانه نقدی پرداخت کرد اما دولت باید بتواند سر ماه حقوق مددجویان، کمیته امداد، رزمندگان معسر و یارانه نقدی را پرداخت کند. ما در این مصوبه به دولت تنخواه می دهیم تا این پرداختی ها با مشکل مواجه نشود.

 

در نهایت نمایندگان با تصویب بند الف تبصره ۱۴ بانک مرکزی را موظف کردند که برای پرداخت به موقع مصارف هدفمندی، تنخواه در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه ها قرار دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------