آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

احتمال کاهش نرخ سود وام 450 میلیون تومانی مسکن



مسکن  ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
عضو هیئت مدیره بانک مسکن از احتمال کاهش نرخ سود وام مسکن در صورت کاهش نرخ سود سپرده‌ها از سوی شورای پول و اعتبار یا تخصیص یارانه از سوی دولت خبر داد.

 به گزارش تسنیم، محمدحسن علمداری با یادآوری این‌که وام ساخت مسکن در تهران و کلانشهرها تا سقف 450 میلیون تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: این وام در شهر‌های بالای 200 هزار نفر جمعیت 400 میلیون تومان و در سایر شهر‌ها 300 میلیون تومان است.

 

وی با اشاره به این‌که نرخ سود وام جدید ساخت مسکن 18 درصد است در خصوص انتقاد انبوه‌سازان به مسئله رسوب حساب برای دریافت این وام افزود:یکی از شرایط دریافت وام مسکن این است که گردش مالی انبوه‌سازان بایستی در حساب آنها نزد بانک مسکن باشد که در این حساب 10 درصد موجود است. این به معنای مسدود شدن حساب سپرده انبوه‌سازان برای دریافت وام مذکور نیست.

 

عضو هیئت مدیره بانک مسکن درباره احتمال کاهش نرخ سود وام 450 میلیون تومانی ساخت مسکن گفت: در بانک‌های دولتی کل پرداخت تسهیلات از طریق سپرده‌های مردمی صورت می‌گیرد؛ نرخ تمام شده سپرده‌ها برای ما بر اساس منابعی که مردم سپرده‌گذاری می‌کنند الان بیشتر از نرخ 18 درصدی است.

 

علمداری ادامه داد: اما با توجه به این‌که مصوبه شورای پول و اعتبار 18 درصد است ما هم آنرا رعایت می‌کنیم. مگر این‌که نرخ سود سپرده‌ها و نرخ تمام شده پول کاهش یابد و ما بتوانیم نرخ سود وام ساخت مسکن را کاهش دهیم. یا این‌که از طریق اختصاص یارانه از سوی دولت به بخش مسکن نیز می‌توان نرخ سود را کاهش داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------