آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

درخواست افزایش ۵۰درصدی قیمت شیرخام



 قیمت شیرخام,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی گفت: دامداران درخواست افزایش قیمت شیرخام از ۴۵۰۰ تومان به ۶۵۰۰ تومان را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارائه کردند.

محمدرضا بنی طبا اظهار کرد: قیمت خرید شیر خام کیفی در کارخانه های لبنی نزدیک به 5000 تومان است که بالاتر از قیمت 4500 تومانی مصوب خود است.

 

وی افزود: نرخ خرید و فروش شیر خام در بازار بالاتر از نرخ مصوب است زیرا بازار عملا از دستورات و مصوبه ها پیروی نمی کند هر کیلوگرم شیر خام در نقاط مختلف کشور 4700 تومان تا 4800 تومان و در بیشترین قیمت کمتر از 5000 تومان خرید و فروش می شود.

 

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی ادامه داد: دامداران اما تقاضای افزایش قیمت شیرخام به 6500 تومان را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارائه کرده اند و نرخ فروش محصول خود راضی نیستند.

 

وی در واکنش به فروش هر کیلوگرم شیر خام به قیمت 8 هزار تومان در برخی خرده فروشی ها و فروشگاه های لبنیات سنتی در تهران تصریح کرد: به طور قطع فروش شیرخام به این قیمت گران فروشی است و به افراد توصیه می شود که شیر را به صورت پاستوریزه مصرف کنند که علاوه بر حفظ ارزش غذایی از سلامت لازم برخوردار است.

 

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی اضافه کرد که کارخانه های تولید کننده فروآورده های لبنی شیرخام بی کیفیت را پس می زنند و این محصولات به بخش های دیگر تولید لبنیات وارد می شود.

 

بنابراین گزارش حدود یکماه قبل دامداران خواهان افزایش قیمت 4500 تومانی شیر خام به 6500 تومان بودند و قیمت تمام شده شیرخام را 5950 تومان اعلام کرده اند.

 

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران نیز در این ارتباط اظهار داشت که مستندات لازم به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت ارائه کرده‌ایم اما هنوز این مسأله در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار نگرفته است.

 

این افزایش درخواست شیرخام و به طبع آن قیمت محصولات لبنی در حالی ارائه شده است که رئیس جمهور چندی پیش عنوان کرده بود که تا قبل از انتخابات نباید قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم افزایش یابد؛ اما صنایع روغن نیز به دنبال افزایش قیمت 30 درصدی محصولات خود هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------