آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

نماینده مجلس: افزایش ۴۰ درصدی قیمت بلیت پروازها صحت ندارد



قیمت بلیت ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی که وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خوب نیست افزایش نرخ‌های پرواز منطقی نیست و افزایش ۴۰ درصدی قیمت بلیت پروازها صحت ندارد. 

رحمت‌الله فیروزی در گفت‌وگویی درباره برخی اخبار مبنی بر افزایش ۴۰ درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی، اظهار کرد: افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی کذب و شایعه است. شرکت‌های هواپیمایی البته خواهان افزایش قیمت بلیت‌ها هستند، اما دستورالعملی در این ‌باره ابلاغ نشده است و شرکت‌های هواپیمایی حق افزایش نرخ‌ها را ندارند.

 

وی افزود: کمیسیون عمران مجلس با دقت این موارد را زیر نظر دارد. بنده با زنگنه – رئیس سازمان هواپیمایی کشوری صحبت و تأکید کردم که شرکت‌های هواپیمایی حق افزایش نرخ پروازهای داخلی را ندارند.

 

این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مردم در وضعیت اقتصادی خوبی قرار ندارند و شرکت‌های هواپیمایی نیز باید به این موضوع توجه کنند. البته قبول داریم که شرکت‌های هواپیمایی ضرر زیادی متحمل شده‌اند، اما شرایط کشور به شکلی نیست که افزایش قیمت در برخی خدمات را شاهد باشیم.

 

فیروزی خاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری باید روی قیمت‌ها نظارت دقیق داشته باشد و دولت نیز باید وظیفه نظارتی خود را انجام دهد. مجلس زمانی می‌تواند در این موارد ورود کند که برای مثال دستگاه‌های نظارتی گزارش دهند که سازمان هواپیمایی کشوری وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهد. مجلس به هر کار جزئی نمی‌تواند ورود کند، اما از حقوق ملت نیز در صورت لزوم دفاع می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------