نگرانی کمیسیون عمران مجلس از جدی‌شدن حضور چینی‌ها در مسکن ایران/ تنش در بین نمایندگان انقلابی مجلس



 ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
در قانون جهش تولید که به تازگی برای اجرا به دولت ابلاغ شده، مسکن بسته به منطقه و شهر و کلانشهر محل ساخت مسکن، وام‌های ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی با سود پنج تا ۱۲درصدی پرداخت می‌شود که مهلت بازپرداختش ۲۰ساله است.

به گزارش دیده بان ایران؛ خبر ورود چینی‌ها در صنعت مسکن ایران آن‌قدر واکنش برانگیخته که حالا رئیس‌ کمیسیون عمران مجلس بدان واکنش نشان داده و می‌گوید: «ایران توانایی مهندسی و فنی کافی دارد که در کشورهای دیگر هم مسکن بسازد ولی برخی وزیران برعکس عمل می‌کنند و به‌دنبال واردکردن کشورهای خارجی هستند...»

 

چینی‌ها اولین‌بار نیست که در صنعت مسکن‌سازی ایران وارد شده‌اند، در دولت قبلی اصول‌گرایان، دولت احمدی‌نژاد و دوره وزارت مسکن علی نیکزاد، نایب‌رئیس کنونی مجلس، چند شرکت چینی در پروژه مسکن مهر کار می‌کردند. 

 

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران و نماینده تهران در مجلس، پیشتر خبر داده بود که مذاکره با چینی‌ها برای ورود به ساخت مسکن در ایران در قالب قانون جهش تولید مذاکره آغاز شده است.

 

گفتنی است در قانون جهش تولید که به تازگی برای اجرا به دولت ابلاغ شده، مسکن بسته به منطقه و شهر و کلانشهر محل ساخت مسکن، وام‌های ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی با سود پنج تا ۱۲درصدی  پرداخت می‌شود که مهلت بازپرداختش ۲۰ساله است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------