آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

افزایش مجدد قیمت سیب‌زمینی/ هنوز یک کیلوگرم سیب‌زمینی وارد کشور نشده است



 قیمت سیب‌زمینی ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رییس اتحادیه بارفروشان گفت: با وجود طرح واردات سیب‌زمینی از سوی دولت برای تنظیم بازار این محصول، هنوز یک کیلوگرم سیب‌زمینی وارد نشده است حتی قیمت این محصول 1500 تومان نسبت به روزهای گذشته گران‌تر شد.

مصطفی دارایی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت قیمت‌های میوه و تره‌بار در میدان اصلی تهران، گفت: سیب‌زمینی کهنه کیلویی 7 هزار تومان، سیب زمینی کهنه سوپر کیلویی 10 هزار تومان و سیب‌زمینی نو جیرفت کیلویی 9500 تا 11500 تومان خرید و فروش شد. البته امروز نرخ سیب‌زمینی نو هزار و پانصد تومان گران‌تر شد.

 

این فعال صنفی ادامه داد: مسئولان وزارت کشاورزی قول دادند که برای تنظیم بازار سیب‌زمینی اقدام به واردات این محصول کنند اما تا به امروز یک کیلو سیب‌زمینی وارد نشده است و من می‌دانم که وارد هم نخواهند کرد. هدف آنها از طرح این سخنان وارد کردن شوک به بازار بود ما نیز موافق واردات نیستیم مشروط به اینکه قطره‌چگانی سیب‌زمینی در بازار عرضه نشود.

 

به گفته دارایی‌نژاد، سیب‌زمینی ترکیه، پاکستان و عراق برداشت شده است و حجم قابل توجهی از آن در مرز ایران ترانزیت و به آذربایجان، کویت و عمان صادر می‌شود و همانگونه که اشاره کردم هنوز یک کیلو سیب‌زمینی وارد کشور نشده است.

 

وی با بیان اینکه در تامین پیاز مشکلی نداریم، تصریح کرد: قیمت پیاز برفی صادراتی کیلویی 5 تا 6 هزار تومان است. البته پیاز با قیمت کیلویی 3 هزار تومان نیز در میدان موجود است.

 

رییس اتحادیه بارفروشان با اشاره به قیمت انواع میوه، گفت: پرتقال صادراتی کیلویی 13 هزار تومان، پرتقال درختی کیلویی 8 هزار تومان، سیب قرمز کیلویی 8 تا 15 هزار تومان، سیب سفید 10 تا 22 هزار تومان و لیمو شیرین 15 تا 25 هزار تومان خرید و فروش شد.

 

به گفته دارایی‌نژاد، 22 بهمن 18 هزار تن بار به میدان اصلی میوه و تره‌بار تهران وارد شد که حدود 3 هزار تن آن اعم از هویچ، فلفل، کاهو، پیاز و هندوانه در میدان مانده است و تقاضا برای خرید آنها کاهش پیدا کرده است.

 

وی در پاسخ به این پرسش به چه علت از خرید این اقلام استقبال نشد، گفت: در حال حاضر مصرف پیاز کاهش پیدا کرده و در انبارها فراوان است، چندان تمایلی برای خرید پیاز از خود نشان نمی‌دهند.

 

این فعال اقتصادی کاهش بارگیری شلغم را عامل گرانی آن در روزهای اخیر عنوان کرد و افزود: بارندگی اخیر روند برداشت و بارگیری شلغم را دشوار کرد تا جایی که در هفته‌های گذشته نرخ این محصول به بالای 20 هزار تومان هم رسید اما هم اکنون نرخ شلغم به کیلویی 12 هزار تومان رسید. قیمت سبزی خوردن و آشی کیلویی 7 تا 9 هزار تومان است.

 

به گفته وی، در نیاز میوه شب عید مشکلی نخواهیم داشت چرا که کشاورزان پرتقال و سیب درختی را ذخیره و دپو کرده‌اند و نیازی به ورود دولت برای ذخیره‌سازی وجود ندارد. حدود 2 میلیون و 5هزار تن مرکبات در استان مازندران تولید شده است که 1 میلیون آن بفروش رفته است و 1 میلیون و 500 هزار تن آن در انبارها وجود دارد پس مشکلی برای پرتقال و سیب شب عید نخواهیم داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------