آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

روحانی: اگر ترامپ به دنبال مذاکره است شرایط آن را فراهم کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مصاحبه حسن روحانی با فاکس نیوز
رئیس جمهور کشورمان که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، به نیویورک رفته است با شبکه فاکس نیوز گفت‌وگو کرد و به بیان دیدگاه‌ها و سیاست‌های کشورمان در موضوعات مختلف پرداخت.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در اولین مصاحبه خود در جریان سفر به نیویورک با شبکه فاکس نیوز گفت: آمریکا برخلاف ایران حامی اصلی تروریسم در خاورمیانه است و هرکجا که این کشور قدم گذاشته تروریسم در آنجا گسترش یافته است.

 

روحانی که برای حضور در هفتاد و چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، دراین مصاحبه تلویزیونی افزود: ترامپ در جریان انتقادات خود از ایران گمراه شده است.

 

روحانی در ادامه به دخالت ارتش آمریکا در سوریه بدون اجازه بشار اسد به عنوان نمونه ای از تروریسم آمریکایی در منطقه اشاره کرد.

 

رئیس جمهوری ایران افزود: آمریکا کشوری است که بدون مجوز دولت از فضای هوایی سوریه برای بمباران خاک کشور سوریه استفاده می کند.

 

رئیس جمهور در ادامه با رد احتمال هرگونه دیدار تصادفی با ترامپ گفت: اگر ترامپ به دنبال مذاکره است باید ابتدا شرایط مذاکره را فراهم کند.

 

حسن روحانی در ارتباط با جنگ یمن و حمله به تاسیسات نفتی عربستان گفت: مردم یمن حق دارند از خود دربرابر حملات متجاوزان دفاع کنند.

 

او در پاسخ به سوال کریس والاس، مجری شبکه فاکس‌نیوز درباره موشک‌های شلیک شده به تاسیسات آرامکو و نوشته "یا علی" بر روی آن و ارتباط ایران با این موضوع هم گفت: اسم موشک و عبارت روی آن دلیلی برای این نیست که موشک متعلق به ایران است. یمن هم شیعیانی دارد و آنها هم باورهای اعتقادی خود را دارند.

 

ایرنا

ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------