آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

موسوی: اقدامات ترامپ علیه امنیت تجارت بین الملل است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,عباس موسوی
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن تحریم‌های بی اساس آمریکا علیه چین و روسیه گفت: ایران نسبت به پیامدهای یکجانبه گرایی در قالب تروریسم اقتصادی آمریکا به جامعه جهانی هشدار می‌دهد.

به گزارش ایلنا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تحریم چند شرکت چینی از سوی دولت آمریکا ضمن محکومیت این اقدام اظهار داشت: تحریم های اخیر رژیم آمریکا علیه برخی کشورها خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است که همکاری همه کشورها با ایران را مورد تشویق و تاکید قرار داده است. دولت آمریکا با این اقدام ، دیگر کشورها را به خاطر رعایت قطعنامه‌ای که حتی خودش به آن رای داده است مورد تنبیه قرار می دهد.

 

سخنگوی وزارت امورخارجه اقدامات  تیم تروریسم اقتصادی ترامپ را عاملی علیه امنیت تجارت بین‌الملل دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قربانی اصلی تروریسم اقتصادی، این رفتار بی ثبات ساز از جمله تحریم چند شرکت چینی را به شدت محکوم کرده و نسبت به پیامدهای یکجانبه گرایی در قالب تروریسم اقتصادی آمریکا به جامعه جهانی هشدار می دهد.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین با محکوم‌ کردن تحریم چند فرد و شرکت روسی به بهانه همکاری با دولت مستقر، قانونی و مشروع سوریه که عضو سازمان ملل متحد است، افزود: زیاده روی آمریکا در استفاده از حربه تحریم و تروریسم اقتصادی از یک سو به عاملی ضد منافع مردم و شرکت های آمریکایی تبدیل شده و از سوی دیگر نگرانی از سلب آزادی تجارت بین‌المللی سایر کشورهای مستقل را افزایش داده است که لازم است جهانیان در مقابل این گونه دخالت‌های مخرب و یکجانبه گرایی های قلدرمابانه چاره جویی کنند.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------