آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

آمریکا صدور روادید برای بازرگانان ایرانی را لغو کرد



اخبار,اخبار سیسات خارجی,لغو صدور روادید برای بازرگانان ایرانی در آمریک
دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا با اعمال محدودیت‌های تازه‌ای در زمینه برای فعالیت سرمایه گذاران و بازرگانان ایران،‌صدور یا تمدید روادید برای این افراد را لغو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت امنیت داخلی دولت امریکا در مقررات جدیدی که روز چهارشنبه در روزنامه رسمی «فدرال رجیستر» منتشر شد، اعلام کرد: ایرانی‌ها و خانواده‌هایشان دیگر واجد شرایط برای درخواست یا تمدیدهای روادیدهای موسوم به E-۱ و E-۲ نیستند. این محدودیت از روز پنجشنبه به اجرا در می‌آید.

 

این نوع روادیدها به «بازرگانان» و «سرمایه‌گذاران کلان» خارجی در شرکت‌های آمریکایی امکان می‌دهد که در ایالات متحده کار و زندگی کنند.

 

اداره «خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آمریکا» که زیرمجموعه وزارت امنیت داخلی است، اعلام کرد این محدودیت‌های جدید در راستای خروج آمریکا از «معاهده مودت، روابط اقتصادی و حقوق کنسولی بین دول متحده آمریکا و ایران»  است.

 

«عهدنامه مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی بین دول متحده آمریکا و ایران» در ۲۳ مرداد ۱۳۵۴ هجری شمسی (۱۵ اوت ۱۳۵۵ میلادی) میان نمایندگان دو کشور امضا شد و در جلسه سه ‌شنبه بیست و هشتم اسفند ماه ۱۳۳۵ به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

 

اداره خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا همچنین افزود، ایرانی‌هایی که بر اساس این نوع روادیدها در ایالات متحده هستند، لازم است که پس از منقضی شدن اعتبار رواید آنها، این کشور را ترک کنند.

 

بنا بر اعلام این اداره، این مقررات جدید، ایرانی‌ها را از درخواست برای صدور یا تمدید سایر روادیدهایی که واجد شرایط آنها هستند، منع نمی‌کند.

 

شمار ایرانی‌هایی که روادیدهای نوع E-۱ و E-۲ استفاده می‌کنند، مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که تعداد آنها کم باشد. سالانه بیش از ۱۰ میلیون روادید غیرمهاجرتی از سوی آمریکا صادر می‌شود که تنها ۴۸ هزار مورد آنها از نوع E است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------