آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وزیر خارجه عمان: امکان گفت‌وگو بین ایران و آمریکا وجود دارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,وزیر خارجه عمان
وزیر خارجه آمریکا در ادامه تور منطقه‌ای خودش امروز جمعه وارد پایتخت عمان شد و با پادشاه جدید این کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در ادامه تور منطقه‌ای خود امروز جمعه وارد عمان شد و با پادشاه جدید این کشور دیدار کرد. 

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس با گزارش این خبر از عمان به عنوان کشوری نام برد که روابط نزدیکی با ایران و آمریکا دارد و در گذشته به عنوان کانال مذاکرات پشت‌پرده میان دو طرف عمل کرده است. 

 

پامپئو در عمان با «هیثم بن طارق آل‌ سعید»، پادشاه جدید عمان که اخیراً به عنوان جانشین «سلطان قابوس» انتخاب شد دیدار کرده است. پامپئو اکنون بلندپایه‌ترین مقامی است که بعد از درگذشت سلطان قابوس با هیثم بن طارق دیدار کرده است. 

 

آسوشیتدپرس نوشته عمان همانند سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نگران است تشدید تنش‌ها در منطقه و کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران ممکن است باعث لطمه به توریسم و رشد اقتصادی در این کشورها شود. 

 

«یوسف بن علوی عبدالله»، وزیر خارجه عمان بعد از ورود پامپئو به مسقط در روز جمعه به استقبال او رفت. وزیر خارجه عمان گفته که دولت او با آمریکا و ایران در تماس است و معتقد است که امکان گفت‌وگو میان طرفین وجود دارد.

 

سفر پامپئو به عمان فقط چند ساعت طول خواهد کشید و او به آمریکا بازخواهد گشت. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------