آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

اسرائیل: افزایش آمار ایرانیان متقاضی مهاجرت!



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ایرانیان متقاضی مهاجرت به اسرائیل
وزارت امور خارجه اسرائیل از "افزایش چشمگیر تعداد درخواست‌های مهاجرت از سوی ایرانی‌ها در پی شیوع کرونا" به این کشور خبر داده است.

به گزارش بهارنیوز به نقل از دویچه‌وله، همزمان با گسترش ویروس کرونا در ایران بر تعداد ایرانیانی که متقاضی مهاجرت به اسرائیل هستند، افزوده شده است.   سایت "یهودیان سوئیس " (Tachles) روز پنجشنبه اول خرداد، ۲۱ ماه مه به نقل از وزارت امور خارجه اسرائيل نوشته است که تا کنون "هزاران ایرانی از اسرائیل درخواست کرده‌اند که به این کشور پناهنده شوند و یا به اسرائیل مهاجرت کنند". 

 

بر اساس این گزارش، ایرانیان متقاضی مهاجرت به اسرائیل "فقط ایرانیان یهودی نیستند"، بلکه تقاضای مهاجرت و یا پناهندگی همچنین از سوی ایرانی‌هایی بوده است که به دلایل پزشکی و یا وضعیت بیکاری و امنیت جانی از اسرائیل تقاضای کمک کرده‌اند. روزنامه اسرائيلی "جروزالم پست" نیز در گزارشی روز چهارشنبه، ۲۰ ماه مه در این باره نوشته است که به ویژه با شیوع کرونا شمار ایرانیان متقاضی مهاجرت به اسرائیل به طور "چشمگیری" افزایش یافته است. در این گزارش به نوشته وزارت امور خارجه اسرائیل در اورشلیم (بیت المقدس) استناد شده که "تعداد ایرانیانی که از داخل ایران و یا از سراسر جهان درخواست کمک می کنند طی ماه‌های اخیر بطور گسترده‌ای افزایش یافته است". 

 

یفتاح کوریل، رئیس بخش دیپلماسی دیجیتال وزارت امور خارجه اسرائیل، در این باره به "جروزالم پست" گفته است: «هزاران نفر می‌خواهند به اسرائیل بیایند، چه به دلایل پزشکی و چه به خاطر مهاجرت به کشور یهود.» او در ادامه توضیح می‌دهد که "بسیاری از پیام‌ها درخواست های جدی برای پناهندگی هستند". 

 

کوریل همچنین خاطر نشان کرده است: «برخی از متقاضیان افرادی هستند که مجبور به فرار شده‌اند و در حال حاضر در کشورهای دیگر پناهنده هستند، یا افرادی که با اسرائیل ابراز همبستگی کرده‌اند و اکنون مجبور به فرار شده‌اند.» به گفته این سیاستمدار اسرائیلی ایرانی‌هایی که تقاضای کمک از این کشور را کرده‌اند "فقط یهودیان ایرانی نیستند که طبق قانون بازگشت می‌توانند درخواست شهروندی اسرائیل را بکنند" بلکه همچنین بسیاری از ایرانیانی را نیز در بر می گیرد که در ایران و یا خارج از آن "از اسرائیل حمایت می‌کنند و خواهان آینده دیگری در روابط میان دو کشور هستند."

 

به گفته این دیپلمات اسرائیلی پیش از گسترش ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ نیز هزاران ایرانی از طریق حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی از  اسرائیل تقاضای کمک کرده بودند اما به نحو زیادی پس از شیوع کرونا بر تعداد درخواست‌ها افزوده شده است. او گفت: «من سعی می‌کنم تا آنجا که می‌توانم جواب بدهم ... اما واقعاً ما توانایی کمک به آنها را نداریم. من سعی می‌کنم به آن‌ها پاسخ بدهم و برایشان آرزوی موفقیت کنم.» به گفته کوریل حساب‌های فارسی وزارت خارجه اسرائیل با بیشترین میزان تعامل نسبت به برخی از کانال‌های انگلیسی این وزارتخانه در میان موفق‌ترین حساب‌های  اینترنتی است و در توئیتر ۲۰۰ هزار و در اینستاگرام ۵۰۰ هزار نفر آن را دنبال می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------