آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واکنش آمریکا به حادثه در تأسیسات نطنز/ نیویورک تایمز: یک وسیله انفجاری عامل این حادثه بود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,تأسیسات نطنز
وزارت خارجه آمریکا به حادثه آتش‌سوزی در یکی از سوله‌های تأسیسات هسته‌ای نطنز واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به آتش‌سوزی در یکی از سوله‌های تأسیسات نطنز واکنش نشان داده است.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وزارت خارجه آمریکا نوشت: «در حال رصد گزارش‌های مربوط به آتش‌سوزی در یکی از تأسیسات هسته‌ای ایران هستیم.»

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «این رویداد، مجدداً این را یادآوری می‌کند که رژیم ایران چگونه به جای [رسیدگی به] نیازهای مردم همچنان برنامه هسته‌ای منحط خودش را در اولویت قرار می‌دهد.»

 

ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه نطنز

یک رسانه آمریکایی ادعایی را درباره حادثه آتش‌سوزی در یکی از سوله‌های در حال تکمیل مجتمع غنی‌سازی نطنز مطرح کرده است. 

 

روزنامه نیویورک‌تایمز در بخشی از گزارش خود به نقل از «مقام اطلاعاتی یک کشور خاورمیانه» که خواسته نامش فاش نشود نوشته است: «این حادثه حاصل انفجار یک وسیله انفجاری بوده که در داخل تأسیسات (نطنز) کار گذاشته شده بود.»

 

مقام مورد استناد روزنامه آمریکایی مدعی شده این انفجار موجب تخریب بخش اعظم یکی از قسمت‌های رو زمینی مجتمع غنی‌سازی نطنز که به بالانس کردن دستگاه‌های سانتریفیوژ قبل از عملیاتی شدن آنها اختصاص داشته، شده است.  

 

«دیوید آلبرایت»، رئیس «موسسه علوم و امنیت بین‌الملل»، از اندیشکده‌های نزدیک به رژیم صهیونیستی و باسابقه طولانی در پرونده‌سازی علیه برنامه هسته‌ای ایران گفته این حادثه با توجه به تعدادی از عوامل دخیل در آن به احتمال زیاد اقدام خرابکارانه بوده است. 

 

آلبرایت گفته بعید است ایران موادی به شدت قابل اشتعال که بتوانند انفجار ایجاد کنند را در این بخش از مجتمع نطنز ذخیره کرده باشد. وی ادعا کرد: «این بخش، در برابر چنین حوادث تصادفی آسیب‌پذیر نیست.»

 

وی اضافه کرد: «قطعات و اجزا مربوطه را به اینجا آورده و مونتاژ می‌کنند. مایعات قابل اشتعال چندانی به اینجا آورده نمی‌شود. فعالیت‌های مونتاژ به خودی خود خطرناک نیستند. به نظر می‌رسد که این اتفاق، خرابکاری باشد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------