آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

تروئیکای اروپایی: از بازگشت تحریم‌های چندجانبه علیه ایران حمایت نمی‌کنیم/ از ایران می‌خواهیم به تعهدات برجامی خود بازگردد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,تروئیکای اروپایی
وزرای امور خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه طی بیانیه‌ای مشترک با تأکید مجدد بر اینکه آمریکا از برجام خارج شده و حق فعال‌سازی مکانیسم ماشه علیه ایران را ندارد، اعلام کردند که از درخواست رسمی آمریکا برای احیای تحریم‌ها علیه ایران حمایت نخواهند کرد.

به گزارش تسنیم، وزرای امور خارجه کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه (موسوم به تروئیکای اروپایی) روز شنبه طی بیانیه‌ای بار دیگر مخالفت خود را با درخواستی که آمریکا برای احیای تحریم‌های چندجانبه علیه ایران به شورای امنیت ارائه کرده است، ابراز داشتند.

 

وزرای امور خارجه تروئیکای اروپایی از ایران نیز خواسته‌اند که همه اقداماتی که برخلاف تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام انجام داده است را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام بازگردد؛ این در حالی است که کوتاهی‌ مکرر کشورهای اروپایی در اجرای تعهدات خود در قبال ایران باعث شد که ایران در نهایت تصمیم به کاهش مرحله به مرحله تعهدات هسته‌ای خود بگیرد.

 

در این بیانیه که در واقع نسخه به‌روزرسانی‌ شده بیانیه وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه در روز 20 آگوست (30 مرداد) در واکنش به درخواست غیرقانونی آمریکا از شورای امنیت برای احیای تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است، تصریح شده است: «فرانسه، آلمان و بریتانیا (E3) خاطرنشان می‌کنند که آمریکا پس از خروجش از برجام در روز 8 مه 2018 [18 اردیبهشت 1397] مشارکت خود در برجام را متوقف کرده است. موضع ما درباره اخطاریه‌ای که آمریکا در ارتباط با اجرای مؤثر قطعنامه 2231 صادر کرده است، به‌طور شفاف به ریاست و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام شده است. ما نمی‌توانیم از این اقدام که در تضاد با تلاش‌های کنونی ما برای حمایت از برجام است، حمایت کنیم.»

 

وزرای خارجه سه کشور اروپایی مشارکت‌کننده در برجام، در ادامه با تکرار پایبندی خود به برجام اعلام کرده‌اند: «به‌منظور حفظ این توافق، ما از ایران می‌خواهیم که تمامی اقداماتی را که برخلاف تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام انجام داده است، به عقب بازگرداند و بی‌درنگ به اجرای کامل تعهداتش بازگردد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------