آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

اعلام جرم علیه ۴ آمریکایی به دلیل تلاش برای خرید نفت خام ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,اعلام جرم علیه ۴ آمریکایی به دلیل تلاش برای خرید نفت خام ایران
دادستان‌های فدرال در آمریکا علیه ۴ شهروند این کشور به دلیل تلاش ادعایی برای خرید نفت خام ایران اعلام جرم کرده‌اند.

به گزارش فارس، دادستان‌های فدرال در ایالت «پنسیلوانیا» علیه ۴ فرد آمریکایی به دلیل تلاش‌ ادعایی برای خریداری نفت خام ایران و فروش آن به یک پالایشگاه چینی اعلام جرم کرده‌اند.

 

«نیکلاس هووان» ۳۴ ساله، «ژنیو وانگ» ۳۹ ساله، «رابرت توایتز» ۳۰ ساله و «دانیل ری لین» ۳۹ ساله چهار شهروندی هستند که وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای آنها را به طراحی برنامه‌ای برای خریداری «غیرقانونی» نفت خام ایران و فروش آن به چین متهم کرده است.

 

دادگستری آمریکا مدعی شده این طرح ۲۸ میلیون دلار منفعت مالی نصیب این افراد می‌کرد. دادگستری آمریکا می‌گوید این افراد را به نقض «قانون اختیارات اقتصادی در شرایط اضطرار بین‌المللی» و پولشویی متهم کرده است.

 

«جان دیمرز»، دستیار وزیر دادگستری آمریکا گفت: «خوانده‌ها در این پرونده برای پولدار کردن خودشان به بهای نقض نظام تحریم‌ها، طرحی سری برای فروش نفت خام ایران به یک پالایشگاه چینی طراحی کردند.»

 

دادگستری آمریکا در بیانیه چهارشنبه خاطرنشان کرده در صورتی که این افراد مجرم شناخته شوند به تحمل حداکثر ۴۵ سال حبس و پرداخت ۱.۷۵ میلیون دلار جریمه نقدی محکوم خواهند شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------