آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

نتانیاهو: با سانتریفیوژهای جدید ظرفیت غنی‌سازی ایران ۵۰ برابر می‌شود/ از ترامپ بابت خروج از برجام تشکر می‌کنیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نتانیاهو
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای تلاش می‌کند و برجام نمی‌تواند برنامه هسته‌ای این کشور را محدود کند، از رئیس‌جمهور آمریکا بابت خروج از برجام و اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران تشکر کرد.

به گزارش تسنیم، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه طی سخنرانی مجازی خود در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بابت خروج از برجام و اعمال تحریم‌های سختگیرانه علیه ایران تشکر کرد.

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تشکر رئیس‌جمهور آمریکا بابت خروج این کشور از برجام، مدعی شد: «من اولین و تنها کسی بودم که در زمان امضای این توافق، با آن مخالفت کردم زیرا جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی‌گرفت.»

 

وی افزود: «من همان موقع گفتم که محدودیت‌های برجام برای برنامه هسته‌ای ایران کافی نیست، اما امروز ایران همین محدودیت‌های اندک را هم زیر پا گذاشته است. ایران در حال کار بر روی سانتریفیوژهای جدیدی است که توان غنی‌سازی اورانیوم در این کشور را چند برابر خواهد کرد.»

 

نتانیاهو در ادامه اظهارات خود علیه ایران ادعا کرد: «ما اسنادی درباره اینکه ایران توافق هسته‌ای را زیر پا گذاشته است به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردیم، اما شورای امنیت هیچ اقدامی انجام نداد.رئیس‌جمهور ترامپ فهمید که توافق هسته‌ای با ایران چه توافق فاجعه‌باری است. او از توافق خارج شد و کشورهای جهان را بر سر این دوراهی قرار داد که یا با ایران تجارت کنند یا با آمریکا.»

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «ما با کشورهای عربی برای اعمال فشار بیشتر علیه ایران همصدا هستیم. کشورها باید به این مسئله که کشورهای عربی در حال توافق با ما هستند، توجه کنند. آنها باید در کنار آمریکا و در برابر ایران بایستند.»

 

بنیامین نتانیاهو همچنین در خصوص طرح به اصطلاح صلحی که دونالد ترامپ اوایل سال جاری میلادی ارائه کرد و به موجب این طرح به رژیم صهیونیستی اجازه داد که بخش‌های بیشتری از کرانه باختری را به اراضی تحت اشغال خود ضمیمه کند، مدعی شد: «طرح صلحی که رئیس‌جمهور ترامپ ارائه کرده، یک طرح واقع‌گرایانه است که علاوه بر تأمین امنیت اسرائیل، برای فلسطینی‌ها هم امتیازات بزرگی دارد.»

 

وی ادامه داد: «رئیس‌جمهور ترامپ این واقعیت را درک کرد که اورشلیم [قدس اشغالی] پایتخت اسرائیل است. او دغدغه‌های امنیتی ما را درک کرد و حق حاکمیت ما بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخت.»

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد: «طرح رئیس‌جمهور ترامپ نه‌تنها مانع صلح نشد، بلکه باعث پیشرفت آن شد. این طرح باعث شد که دو کشور عربی با اسرائیل صلح کنند و به‌زودی کشورهای عربی دیگری این کار را انجام خواهند داد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------