آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

پامپئو: خرید و فروش اسلحه با ایران نقض قطعنامه شورای امنیت است/ واکنش وزیر جنگ اسرائیل



اخبار,اخبار سیاست خارحی,پامپئو
پامپئو وزیر خارجه آمریکا به پایان تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به انققضای محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران واکنش نشان داد.

 

در بیانیه پامپئو آمده است: «روز ۱۹ سپتامبر تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران که بازاعمال ممنوعیت‌های تسلیحاتی را هم شامل می‌شود، بازگردانده شد.»

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «بر همین اساس، صادرات برخی سلاح‌های متعارف به ایران نقض قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت به شمار می‌رود، ضمن آنکه خریداری هر گونه سلاح یا اقلام مرتبط از ایران، نقض قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت خواهد بود.» 

 

این بیانیه می‌افزاید: «ایالات متحده آماده استفاده از اختیارات داخلی خود جهت اعمال تحریم علیه افراد یا سازمان‌هایی است که به ایران در زمینه عرضه، فروش یا انتقال سلاح‌های متعارف کمک کنند و یا به این کشور آموزش‌های فنی، حمایت‌های مالی و سایر انواع کمک‌های مرتبط با این تسلیحات ارائه دهند.» 

 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شده که تمامی کشورهایی که از «مبارزه با تروریسم» حمایت می‌کنند باید از انجام معامله‌های تسلیحاتی با ایران خودداری کنند. 

 

در این بیانیه آمده است: «هر کشوری که طالب صلح و ثبات در خاورمیانه است و از مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند باید از انجام هر گونه معامله تسلیحاتی با ایران خودداری کند. عرضه سلاح به ایران تنها تنش‌ها در منطقه را تشدید کرده و سلاح‌های خطرناک‌تر را در دستان گروه‌های تروریستی و نائبان آنها قرار خواهد داد و به افزایش تشدیدها علیه امنیت اسرائیل و سایر ملل صلح‌دوست منجر خواهد شد.»

 

واکنش وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به لغو تحریم تسلیحاتی ایران

"بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در واکنش به پایان تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران گفت: با پایان یافتن تحریم‌ها ما باید قوی‌تر شویم و عزم‌مان را از قبل بیشتر کنیم. ایران هیچگاه فقط مشکل اسرائیل نبوده بلکه در جایگاه اول و بیشتر از همه مشکلی منطقه‌ای و جهانی است.

 

وی در ادامه مدعی شد که از رژیم صهیونیستی از اشاعه هسته‌ای و تسلیحاتی توسط ایران جلوگیری خواهد کرد و گفت: همه کشورهای جهان باید این تلاش مهم را انجام دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------