آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آنها فقط به فکر منافع خودشانند

ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات…

پمپئو: سیاست ما سپاه پاسداران را فقیرتر کرده است/ تیم انتقالی بایدن:‌ تغییر عمده در تحریم‌های اعمال شده علیه ایران زمانبر خواهد بود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پومپئو
وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با «واشنگتن اگزمینر»، با استناد به ادعایی تاییدنشده، جمهوری اسلامی ایران را خانه «القاعده» خواند.

به گزارش ایسنا، "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با واشنگتن اگزمینر در اظهاراتی خصمانه و بدون استناد به مدارک مستدل، مدعی شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فقیرتر از حالتی هستند که اگر سیاست‌های دولت قبلی باقی می‌ماند، می‌بود و فکر می‌کنم حدود ۷۰ میلیارد دلار فقیرتر شده است.

 

پامپئو در ادامه ادعا کرد: این پول دیگر در دست‌های آنها نیست. بیاییم و به ایرانی‌ها پاداش بدهیم؟ برای آن‌ها رهایی اقتصادی قائل شویم؟ به فرانسوی‌ها یا انگلیسی‌ها اجازه دهیم در آنجا تجارت کنند؟ به یاد داشته باشید حتی در دوران توافق هسته‌ای، شرکت‌های آمریکایی مجاز نبودند آنجا تجارت کنند. این چقدر عجیب است؟

 

پمپئو همچنین در اظهارات خود با طرح ادعای کشته شدن نفر دوم القاعده در کشورمان - که در ادعای برخی رسانه‌های خارجی مطرح شده بود و رسما از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران تکذیب شده است - ایران را خانه «القاعده» نامید.


 

***

 

رویترز به نقل از یک منبع در تیم انتقالی بایدن:‌ تغییر عمده در تحریم‌های اعمال شده علیه ایران زمانبر خواهد بود

ایرنا نوشت: رویترز به نقل از یک منبع در تیم انتقالی بایدن اعلام کرد که رییس جمهوری منتخب آمریکا در تلاش است تا سیاست خارجی آمریکا را تغییر دهد و از جمله احتمالات اولیه که بایدن بعد از به قدرت رسیدن در ۲۰ ژانویه (۳۰دی) انجام می دهد، می تواند لغو تحریم هایی باشد که ترامپ در ماه سپتامبر (مهر) علیه مقامات دادگاه کیفری بین المللی اعمال کرد.

 

دولت ترامپ در ماه سپتامبر تحریم هایی علیه مقامات دادگاه کیفری بین المللی اعمال کرد که در صدد آن بودند که تحقیق درباره این که آیا ارتش آمریکا در افغانستان مرتکب جنایات جنگی شده است یا نه؟

 

به نوشته رویترز، بایدن همچنین می تواند هم نظر با انگلیس و اتحادیه اروپا تحریم هایی علیه روسیه به دلیل پرونده مسموم شدن الکسی ناوالنی اعمال کند.

 

مسکو تا کنون هرگونه اتهام در مورد دست داشتن در مسموم کردن ناوالنی را تکذب کرده است.

 

به دنبال انتشار گزارش رویترز، تا کنون هیچ اظهار نظری از طرف تیم بایدن در مورد این گزارش عنوان نشده است.

 

"هاجر چمالی" که به عنوان افسر تحریم در زمان اوباما فعالیت داشته است گفت: تحریم های یک گلوله نقره ای نیستند، آنها باید به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده تر به کار گرفته شوند و این همان چیزی است که اغلب در دولت ترامپ نادیده گرفته شد.

 

براساس این گزارش، انتظار می‌رود زمانیکه بایدن در ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) اختیارات ریاست جمهوری را برعهده بگیرد، وی به سرعت به بررسی رویکرد سیاست‌های ترامپ بپردازد اما ایجاد هرگونه تغییر عمده با اهداف اصلی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و چین زمان بر خواهد بود.

 

چالش اصلی بایدن این خواهد بود که کدام تحریم‌ها را حفظ، کدام را لغو کند و کدام را گسترش دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------