آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ماکرون خواستار گنجاندن مسائل موشکی در مذاکره با ایران شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مکرون
رئیس‌جمههور فرانسه خواستار برقراری مذاکراتی جدید با ایران در خصوص مسائل هسته‌ای و موشکی شد.

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه علی‌رغم آنکه خودش را یک «میانجی صادق» برای مذاکره میان ایران و آمریکا توصیف کرد، خواستار مذاکراتی جدید با تهران با مشارکت دادن عربستان سعودی ورژیم صهیونیستی شد.

 

رئیس‌جمهور فرانسه در یک کنفرانس ویدئویی از پاریس به شورای آتلانتیک گفت: «لازم است ما مذاکرات جدیدی با ایران را نهایی کنیم. من هر کاری در توانم باشد برای حمایت از طرح آمریکا جهت ورود مجدد به گفت‌وگو [با ایران] را انجام خواهد داد و تلاش خواهم کرد یک میانجی صادق و متعهد در چنین گفت‌وگویی باشم.»

 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا سال ۲۰۱۸ با نقض تعهدات آمریکا در توافق هسته‌ای برجام که به تأیید شورای امنیت رسیده بود از این توافق خارج شد.

 

ایران، بعد از خروج آمریکا از برجام تا یک سال به تعهداتش در این توافق پایبند ماند تا کشورهای اروپایی به وعده‌های خود برای کاهش اثرات خروج آمریکا عمل کنند.

 

بعد از گذشت یک سال که کشورهای اروپایی هیچ اقدام عملی برای محقق کردن وعده‌هایشان انجام ندادند ایران اعلام کرد طی چند گام تعهداتش در توافق را کاهش خواهد داد. اقدامات ایران ذیل مفادی از برجام انجام می‌شد که به تهران اجازه می‌دهد در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی طرف‌ها می‌تواند از میزان تعهداتش بکاهد.

 

طبق نوشته خبرگزاری فرانسه، ماکرون در گفت‌وگو با شورای آتلانتیک از مذاکرات جدیدی که برنامه موشکی ایران را محدود کند و اسرائیل و عربستان را هم در گفت‌وگوها مشارکت دهد حمایت کرده است.

 

او گفت: «باید راهی بیابیم تا عربستان سعودی و اسرائیل را در این گفت‌وگوها مشارکت دهیم چون آنها شرکای کلیدی منطقه هستند که مستقیماً در نتایجی که ما با دیگر دوستانمان در منطقه به دست می‌آوریم ذی‌نفع هستند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------