آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وزارت خارجه عربستان: خواهان داشتن رابطه‌ای خوب و ممتاز با ایران هستیم



ایران و عربستان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزارت خارجه عربستان سعودی در توییتی به بازنشر سخنان ولیعهد سعودی درباره ایران به زبان انگلیسی پرداخت.

به‌ گزارش ایسنا، وزارت خارجه عربستان سعودی روز جمعه در توییتی به بازنشر سخنان اخیر بن سمان، ولیعهد عربستان پرداخت و نوشت: ایران کشور همسایه است و ما خواهان داشتن رابطه‌ای خوب و ممتاز با ایران هستیم.

 

محمدبن سلمان، ولیعهد سعودی اخیرا در گفت‌وگویی اظهار کرده بود: ایران کشور همسایه است و ما خواهان رابطه‌ای خوب و ممتاز با ایران هستیم. ما نمی‌خواهیم که شرایط با ایران دشوار باشد؛ برعکس ما می‌خواهیم این رابطه کامیاب شود و رشد کند چراکه ما منافعی برای سعودی‌ها در ایران داریم و آن‌ها نیز منافعی برای ایران در عربستان دارند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شده بود: مشکل ما برخی رفتارهای منفی است که آن‌ها دارند حال چه برنامه هسته‌ای یا موشک‌های بالیستیک‌شان باشد و یا حمایت نامشروع‌شان از شبه‌نظامیان در برخی کشورها. ما درحال همکاری با شرکایمان در منطقه و جهان هستیم تا راه حلی برای این مشکلات پیدا کنیم. ما امیدواریم که بر مشکلات غلبه کنیم و رابطه‌ای خوب و مثبت با ایران بسازیم که به نفع تمامی طرفین باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------