آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

گفت‌وگوی جوزپ بورل و وزیر خارجه آمریکا درباره برجام



مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای (برجام) به رایزنی پرداخت.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از سرویس اقدامات خارجی اروپا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست G7 در خصوص تحولات پیرامون برجام - از جمله بازگشت احتمالی آمریکا به توافق هسته‌ای و اجرای کامل و موثر این توافق - به گفت‌وگو پرداختند.

 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز نیز در صفحه توییترش با اشاره به برگزاری نشست G7 در لندن نوشته بود: خوشحالم که امروز برای نشست وزرای G7 انگلیس در لندن حضور داشتم که با موضوعات مهمی از جمله ایران و کره شمالی شروع شد. 

 

بورل ادامه داده بود: به عنوان هماهنگ کننده برجام، بر ضرورت استفاده از فرصت پیش رفتن به سمت بازگشت آمریکا به برجام و  اجرایی شدن کامل توافق هسته‌ای تاکید کردم. 

 

به گزارش ایسنا، در هفته های اخیر، مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته ای از طریق بازگشت دو جانبه تهران - واشنگتن به توافق هسته ای در وین برقرار بوده است. 

 

در این مذاکرات روند لغو تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا و اقدامات ایران برای بازگردانی اقدامات جبرانی هسته‌ای به حالت اولیه مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------