آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

واشنگتن: ایران از اقدامی که بازگشت به برجام را پیچیده می‌کند خودداری کند/ اتحادیه اروپا: از اقدام ایران در تعلیق پروتکل الحاقی به شدت نگرانیم



برجام،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
نمایندگی آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش شامگاه سه‌شنبه در پیامی توییتری تهران را به انجام اقداماتی که مذاکرات را پیچیده می‌کند متهم کرد.

به گزارش فارس، نمایندگی آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی توییتری به بازگشت مشترک تهران و واشنگتن به برجام اشاره کرد.

 

این نهاد آمریکایی در صفحه توییتر خود نوشت: «آمریکا به شدت ایران را تشویق می‌کند تا از هرگونه اقدامی که تلاش‌های جاری را برای دستیابی به تفاهمی درباره چگونگی بازگشت ایران به پایبندی به تعهداتش در برجام در مقابل بازگشت مشابه آمریکا پیچیده می‌کند، خودداری ورزد».

 

***

 

اتحادیه اروپا: از اقدام ایران در تعلیق پروتکل الحاقی به شدت نگرانیم

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای بدون اشاره به عدول کشورهای غربی از تعهداتشان ذیل برجام از اقدام ایران در معلق کردن پروتکل الحاقی ابراز نگرانی شدید کرد.

 

اتحادیه اروپا در این بیانیه که در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرائت شده تصریح کرد: «اتحادیه اروپا در این برهه حساس زمانی بر تعهد راسخ خود برای حمایت از برجام تأکید می‌کند و مصمم به همکاری با جامعه بین‌المللی برای حفظ این توافق است. برجام حائز اهمیت راهبردی و یکی از عناصر کلیدی معماری منع اشاعه جهانی است. اتحادیه اروپا از همه کشورها می‌خواهد از اجرای این توافق منطق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت حمایت کنند.»

 

اتحادیه اروپا در این بیانیه به مسائل مربوط با خروج یکجانبه آمریکا از برجام و احیای تحریم‌ها اشاره کرده و گفته رفع تحریم یکی از اجزای ضروری برجام است.

 

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «اتحادیه اروپا مایل است تأکید کند که کاملاً به تعهداتش از جمله رفع تحریم‌ها علیه ایران به موجب برجام عمل کرده است.»

 

در بند دیگری از بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «اتحادیه اروپا به شدت از تصمیم ایران در تعلیق اقدامات شفافیت‌ساز مطرح‌شده در برجام از جمله پروتکل الحاقی ابراز نگرانی می‌کند.»

 

اتحادیه اروپا مدعی شده اقدام ایران، دسترسی آژانس اتمی به سایت‌ها، اماکن و اطلاعات مرتبط در ایران را کاهش داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------