آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وزرای خارجه اسرائیل و آمریکا درباره ایران و فلسطین گفت‌وگو کردند



وزرای خارجه اسرائیل و آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در تماس تلفنی ضمن تاکید بر اصل «عدم غافلگیری» بین دو طرف، درباره ایران، فلسطین و توافق‌های سازش صحبت کردند.

به گزارش فارس، «یائیر لاپید» وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی برای دومین بار در هفته جاری با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

 

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، لاپید در این تماس تلفنی بر لزوم رعایت سیاست «عدم غافلگیری» تاکید کرد که در آن دو طرف همدیگر را درباره اقدامات مهمی که قرار است انجام دهند، با خبر کنند.

 

خبرنگار نشریه عبری‌زبان «واللانیوز» در این باره نوشت: «این دو در مورد وضعیت امنیتی و سیاسی منطقه خاورمیانه، ایران و پتانسیل گسترش روند عادی‌سازی [روابط با کشورهای عربی] به طور مفصل صحبت کردند».

 

وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا نیز طی بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «بلینکن و لاپید در تماس تلفنی بر تداوم گفت‌وگوهای آمریکا با کابینه جدید اسرائیل درباره فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی اسرائیل و منطقه صحبت کردند».

 

در این بیانیه آمده است: «وزیر خارجه (بلینکن) درباره تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل، اهمیت روابط دوجانبه و لزوم تقویت روابط فلسطینی‌ها با اسرائیل به شیوه‌ای عملی گفت‌وگو کرد. آنها همچنین درباره فرصت‌های موجود در منطقه برای تعمیق تلاش‌های عادی‌سازی و همچنین مسائل امنیتی منطقه از جمله ایران صحبت کردند».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------