آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ظریف در دیدار بورل بر لزوم رفع تحریم‌های آمریکا تأکید کرد/ اتحادیه اروپا: طرف های برجام انعطاف بیشتری از خود نشان دهند



دیدار ظریف و بورل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه در دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم رفع تحریم‌های آمریکا و عدم امکان مذاکره مجدد درباره برجام تأکید و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین نتیجه بخش باشد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (جمعه) در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا، با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به تبادل نظر پرداخت.

 

در این دیدار ظریف ضمن مرور آخرین وضعیت مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در وین بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در خصوص لزوم رفع تحریم‌های آمریکا و عدم امکان مذاکره مجدد در مورد برجام تأکید کرد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تجربه تلخ مردم ایران در مورد عهدشکنی آمریکا در زمان ترامپ، ابراز امیدواری کرد تا مذاکرات در حال انجام در وین، نتیجه بخش باشد.

 

ظریف در ادامه به تشریح وضعیت جاری در افغانستان پرداخت و وجود اختلاف در بین دولت و جریان‌های سیاسی دیگر را یکی از مشکلات جدی در برخورد با ناامن سازی افغانستان عنوان کرد.

 

جوزپ بورل نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات وین، به مرور آخرین وضعیت خاورمیانه، افغانستان و آمریکای لاتین پرداخت.

 

 ***

 

اتحادیه اروپا: طرف های برجام انعطاف بیشتری از خود نشان دهند

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز (جمعه) در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا با جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

 

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای درباره این دیدار، اعلام مرد که دو طرف در مورد پیشبرد توافق هسته‌ای ایران  بحث و بر تعهد کامل  خود به مذاکرات در حال انجام در وین تأکید کردند.

 

بر اساس این بیانیه، بورل به عنوان هماهنگ کننده برجام، از پیشرفت‌های صورت گرفته در دور‌های اخیر مذاکرات وین با توجه به بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و  اطمینان از اجرای کامل و موثر آن توسط همه طرف ها استقبال کرد و گفت که مذاکرات وین اجازه داد تا به تصمیمات مهم و دشواری که هنوز باید مورد توجه قرار گیرند، بیشتر رسیدگی شود.

 

او همچنین بر اهمیت استفاده از فرصت‌های سیاسی پیش رو  تأکید کرد و یادآور شد که همه باید برای رسیدن به توافقی که به نفع همه طرف‌ها باشد، انعطاف پذیر باشند.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران، خواستار تعهد همیشگی ایران به برجام شد.

 

بورل و ظریف همچنین در مورد اوضاع افغانستان با توجه به خروج نظامیان خارجی از این کشور و تعامل و تعهد جامعه بین المللی برای اطمینان از ثبات در منطقه گفتگو کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------