آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

لاپید: موضوع کشتی‌های ارسالی ایران به لبنان یک مسئله امنیتی است/  آلمان: ایران هر چه زودتر مذاکرات را از سر بگیرد



وزیر خارجه اسرائیل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن بیان اینکه خروج آمریکا از افغانستان به‌طریقی نادرست صورت گرفت، گفت که مسئله کشتی‌ ارسالی ایران به لبنان یک مسئله امنیتی است و بر اساس آن به این موضوع پرداخته خواهد شد.

به گزارش فارس، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، به مسائل مختلفی از جمله برداشته شدن محاصره نوار غزه و کشتی سوخت ایران پرداخت.

 

بر اساس گزارش پایگاه خبری «الجزیره مباشر»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ابتدا به اقدام امروز تل‌آویو در رفع محاصره نوار غزه پرداخت و مدعی شد: «ما تمایلی به خفه‌کردن غزه با محاصره نداریم؛ اما نمی‌خواهیم که با موشک‌ها از آنجا هدف قرار بگیریم».

 

او همچنین گفت که اجازه ورود کمک‌ها به نوار غزه و فعالیت اقتصادی در آنجا در گرو آتش‌بس در مرزهای این باریکه است.

 

ائیر لاپید در بخش دیگری از اظهاراتش به توافق هسته‌ای پرداخت و گفت:‌ «جهان نیاز به یک طرح جایگزین برای توافق هسته‌ای دارد». او در ادامه با تکرار ادعاهای همیشگی تل‌آویو مدعی شد: «ایران می‌داند که اگر به برنامه هسته‌ای خود ادامه برخی تهدیدات آن را محاصره می‌کنند».

 

 همزمان با افزایش نگرانی‌ها در سرزمین‌های اشغالی درباره احتمال خروج آمریکا از عراق، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: «فکر نمی‌کنیم که آمریکا از خاورمیانه خارج شود و دولت بایدن متفاوت از دولت ترامپ عمل می‌کند».

 

او همچنین با اشاره به اینکه هماهنگی‌های امنیتی میان تل‌آویو و تشکیلات خودگردان همچنان ادامه دارد، در ارتباط با کشتی ارسالی ایران به لبنان گفت: «مسئله کشتی سوخت ایران که در راه لبنان است، یک مسئله امنیتی است و براساس آن به این موضوع پرداخته خواهد شد».

 

لاپید همچنین در بخش دیگری تأکید کرد که اقدام آمریکا در خروج از افغانستان، «کاری درست بود؛ اما به طریقی نادرست انجام شد».

 

***

 

آلمان: ایران هر چه زودتر مذاکرات هسته‌ای را از سر بگیرد

سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه (امروز) با اتخاذ موضعی طلبکارانه در قبال توافق برجام، از ایران خواست که هر چه زودتر مذاکرات هسته‌ای را احیا کند.

 
وزارت خارجه آلمان از ایران خواسته که هر چه زودتر مذاکرات هسته‌ای را از سر بگیرد.

 

منابع رسانه‌ای گزارش دادند، سخنگوی وزارت خارجه آلمان که کشورش یکی از امضاکنندگان توافق هسته‌ای برجام است، روز چهارشنبه (امروز) درباره این توافق اظهارنظر کرد.

 

 این مقام آلمانی همانند اظهارنظرهای هفته‌های اخیر دیگر مقام‌های این کشور، در سخنان امروز خود بار دیگر در قبال توافق برجام و ایران موضعی طلبکارانه اتخاذ کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه آلمان  توپ را به زمین تهران انداخته و از ایران خواسته که «هر چه سریع‌تر مذاکرات هسته‌ای را از سر بگیرد».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------