آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

نشست سه جانبه آمریکا، امارات و اسرائیل؛ ایران و منطقه محورگفتگوها



آنتونی بلینکن،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور روز چهارشنبه ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) با یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات دیدار و گفتگو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد بلینکن روز چهارشنبه هفته جاری ( ۱۳ اکتبر) با یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات به صورت دوجانبه و سه جانبه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

 

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، قرار است آنها درباره پیشرفت های صورت گرفته از زمان امضای توافق سازش میان اعراب و رژیم اسرائیل در سال گذشته ، فرصت های موجود برای همکاری های آینده و مسائل دوجانبه از جمله امنیت و ثبات منطقه بحث و گفتگو کنند.

 

پیش از این خبرنگار سایت صهیونیستی والا، از سفر  "یائیر لاپید" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در روزهای ۱۲ تا ۱۴ اکتبر (۲۰ تا ۲۲ مهر) برای گفت وگو با وزیر خارحه آمریکا به واشنگتن خبر داده بود.

 

در همین حال نشریه "اکسیوس" به نقل از دفتر وزیر خارجه رژیم اسرائیل نوشت: یائیر لاپید برای گفت و گو در مورد ایران هفته آینده با بلینکن و سایر مقامات آمریکایی دیدار خواهد کرد.

 

بر اساس این گزارش، انتظار می رود وزیر خارجه اسرائیل با جک سالیوان مشاور امنیت ملی و کاملا هریس معاون رییس جمهوری آمریکا نیز دیدار و گفتگو داشته باشد.

 

رژیم اسرائیل اگرچه به دولت بایدن تعهد داده بصورت علنی با سیاست خارجی اش مبنی بر در پیش گرفتن دیپلماسی در قبال ایران مخالفت نکند، اما در پی ناکامی هایش در عرصه های منطقه ای و بین المللی در تلاش است با ارائه طرح هایی بر واشنگتن تاثیر بگذارد.

 

به گزارش تارنمای اکسیوس، مقامات اسرائیلی می گویند لاپید می خواهد قبل از آغاز دوباره مذاکرات وین، پیام این رژیم  در مورد ایران را در بالاترین سطح به مقامات آمریکایی منتقل کند.

پیش از این، "نفتالی بنت" نخست وزیر رژیم صهیونیستی سوم شهریور در نخستین سفر رسمی خود به واشنگتن در این سمت، با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و دیگر مقامات این کشور دیدار کرد.

 

در این سفر، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دیدار و گفت وگو کرد. دیدار بنت و بایدن در کاخ سفید، فرصتی به او داد تا بار دیگر ادعاها و لفاظی های ضد ایرانی خود را تکرار کند.

 

در این سفر، بنت گفت که اسرائیل هیچ متحد قوی‌تر و قابل اطمینان‌تر از آمریکا ندارد و"لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا نیز گفت که واشنگتن متعهد به امنیت اسرائیل است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------