آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

پایان دور هشتم مذاکرات وین | باقری: ایران برای دستیابی به توافق خوب مصمم است



مذاکرات وین،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
نشست کمیسیون مشترک برجام با محور بررسی متون پیشنهادی ایران دقایقی پیش در وین آغاز شد.

به گزارش مهر، نشست کمیسیون مشترک برجام دقایقی پیش با حضور رؤسای هیئت‌های مذاکره کننده عضو این توافق برای با هدف بررسی متون پیشنهادی ایران، در هتل کوبورگ وین آغاز شد.

 

این نشست در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، به ریاست علی باقری‌کنی مذاکره ارشد ایران و «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

 

***

 

باقری: ایران برای دستیابی به توافق خوب مصمم است

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ‏روز کاری را با میزبانی یک ملاقات مفید و سازنده با مذاکره‌کنندگان ارشد روسیه و چین آغاز کردم. همچنین در آستانه کمیسیون مشترک دیداری هم با «انریکه مورا» داشتم.

 

وی تصریح کرد: ایران به تعامل جدی ادامه داده و مصمم به دستیابی به توافق خوبی است که حقوق و منافع ملت‌مان را تأمین کند.

 

 ***

 

نشست کمیسیون مشترک برجام پایان یافت

نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد تا درباره متون پیشنهادی ایران گفت‌وگو شود، دقایقی پیش پایان یافت.

 

***

 

اولیانوف: جلسه کمسیون مشترک برجام پایان یافت؛ کوتاه و سازنده بود

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی ضمن اعلام خبر پایان جلسه کمسیون مشترک برجام گفت که این جلسه «سازنده» بوده است.

 

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های‌ بین‌المللی مستقر در وین ضمن اعلام پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که این نشست «کوتاه و سازنده» بوده است.

 

***

 

باقری پس از نشست کمیسیون برجام: پاسخ به پیشنهادهای خود را باید در جلسه کارگروه‌ها دریافت کنیم

مذاکره کننده ارشد ایران در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: اگر زمینه‌های لازم در مذاکرات وین فراهم شود برای دستیابی به توافق مانعی وجود ندارد.

 

علی باقری کنی بعد از نشست روز پنجشنبه کمیسیون مشترک برجام در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص کیفیت نشست گفت: در نشست امروز طرف های مختلف از جمله ایران دیدگاه خودشان را در رابطه با روند آتی گفت‌وگوها بیان کردند.

 

وی افزود: هیات جمهوری اسلامی ایران در این نشست تاکید کرد که مسیر گفت‌وگوها را بر اساس مواضع و دیدگاه‌های خودش قبلا بیان کرده و با جدیت ادامه می‌دهد و اراده جدی برای مذاکرات دارد.

 

باقری کنی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران درمورد دستیابی به توافق هم اگر زمینه‌های لازم فراهم شود، مانعی نمی‌بیند.

 

وی درباره اینکه آیا طرف‌های مقابل در جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام به پیشنهادهای ایران پاسخ مستند و مستدلی را ارائه دادند گفت که این موضوع باید در جلسه کارگروه‌ها پیگیری شود.

 

باقری کنی ادامه داد: همین که طرفین برای استمرار گفت‌وگوها اراده جدی دارند نشان دهنده این است که دو طرف می خواهند به هم نزدیک شوند.

 

***

 

مورا: شاهد اراده تمام طرف‌ها برای به نتیجه رسیدن مذاکرات بودم

انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام پس از پایان نشست امروز (پنج شنبه) کمیسیون مشترک در جمع خبرنگاران گفت که شاهد تجدید اراده تمام طرف های مذاکره کننده، ازجمله ایران برای رسیدن به یک توافق به منظور احیای برجام بوده است اما این مسئله با بررسی جزئیات توسط نمایندگان (کشورهای عضو) مورد آزمون قرار می گیرد.

 

مورا تصریح کرد: آنچه امروز صبح از سوی تمام هیئت های مذاکره کننده مشاهده کردم، یک تجدید اراده و نظر درخصوص لزوم کار و دستیابی به یک توافق برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------