آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

آمریکا: رسیدن به توافق احیای برجام به ایران بستگی دارد



مذاکره ایران و آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی کاخ سفید یک روز پس از سخنان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره مذاکرات وین مبنی بر اینکه پیشرفت هایی در حال انجام است، اعلام کرد بایدن معتقد است دیپلماسی بهترین گزینه در قبال ایران است.

به گزارش ایرنا، جن ساکی این مطلب را عصر پنج شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان کرد که از او در مورد خوشبینی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در خصوص مذاکرات وین و دلیل این خوشبینی پرسید و اینکه آیا آمریکا آماده است ضمانت های خواسته شده از سوی ایران را ارائه دهد، پرسید.

 

سخنگوی کاخ سفید در حالی که به اذعان هیات‌های مذاکره کننده در وین، رسیدن به یک توافق خوب به تصمیمات خاص سیاسی واشنگتن درباره مسائل باقیمانده و رفع تحریم‌ها، بستگی دارد، مدعی شد: این امر بستگی دارد که ایران چه چیزی را به میز مذاکره می آورد.

 

این مقام کاخ سفید ادامه داد رئیس جمهوری آمریکا معتقد است که دیپلماسی بهترین گزینه اول است و ما درگیر آن هستیم. اکنون هشتمین دور مذاکرات است و خواهیم دید چه اتفاقی می افتد.

 

جن ساکی در عین حال در راستای سیاست بکار گیری تاکتیک های مختلف برای فشار بر ایران در میز مذاکره گفت: رییس جمهوری آمریکا همان گونه که گفته بودیم، چند هفته پیش از تیمش خواست که طیفی از گزینه‌ها را برای او آماده کنند و این کار انجام شده است.

 

سخنگوی دولت دموکرات بایدن مدعی شد اما واقعیت هایی وجود دارند، به دلیل تصمیم رئیس جمهوری قبلی آمریکا برای خروج از توافق هسته ای ایران، تهران بسیار به تولید مواد شکافت پذیر لازم نزدیک تر شده است. مانند گذشته زمانی که ما در توافق حضور داشتیم، شفافیت وجود ندارد.

 

سخنگوی کاخ سفید با تکرار اتهام پراکنی ها علیه نفوذ منطقه ای ایران مدعی شد حملات بیشتری درسراسر جهان علیه متحدان و شرکای ما انجام شده است.

 

جن ساکی ادامه داد: واقعیت های شرایط پرچالشی به دلیل تصمیم رئیس جمهوری سابق آمریکا وجود دارد. تیم رئیس جمهوری پیشین آمریکا قول داده بودند یک توافق بهتر با ایران مذاکره می کنند و این اتفاقات رخ نمی دهد، اما چنین نشد.

 

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد با این حال ما در موقعیت کنونی و در مذاکرات دیپلماتیک هستیم. ما در مورد موضع مان و آنچه به دنبال آن در توافق هستیم، کاملا روشن بوده ایم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------