آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایان پنجمین نشست کابینه جنگ اسرائیل درباره ایران

کابینه جنگ اسرائیل پنجمین نشست خود را درباره ایران به پایان رساند. به گزارش ایسنا، نشست روز سه‌شنبه کابینه جنگ اسرائیل درباره نحوه پاسخ به حمله تلافی‌جویانه ایران به…

آمریکا: آماده احیای سریع برجام هستیم/ امیرعبداللهیان: همه طرف‌ها برای دستیابی به متن نهایی توافق از خود اراده و جدیت نشان دهند



برجام،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
یک مقام وزارت خارجه آمریکا از آمادگی این کشور برای نهایی‌سازی سریع توافق بر سر احیای برجام خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن آماده حصول سریع توافق بر سر احیای برجام است.

 

در عین حال، یک مقام ارشد غربی نیز به پالیتیکو گفت: شانس واقعی برای حصول توافق وجود دارد اما همانند همیشه برخی شبهه‌ها باقی است.

 

وی افزود: حال بر عهده پایتخت‌هاست تا این متن را مدنظر قرار دهند. این بهترین تلاش ممکن است. ما درخصوص تمامی جوانب مذاکره کرده‌ایم.

 

توییتر رسمی خبرگزاری فرانسه ساعاتی پیش به نقل از یک مقام اروپایی نوشت که، اتحادیه اروپا «متن نهایی» مذاکرات هسته‌ای با ایران را به طرف‌های مذاکرات ارائه داده است.

 

شبکه الجزیره نیز در این باره به نقل از یک مقام اروپایی نوشت: پیشنهاد اروپا آخرین و بهترین متن برای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران است. اتحادیه اروپا متن نهایی توافق هسته ای با ایران را ارائه کرد.

 

وی گفت: هیأت‌های شرکت کننده در مذاکرات طی چند ساعت آینده وین را ترک خواهند کرد.

 

***

 

امیرعبداللهیان: انتظار می‌رود همه طرف‌ها برای دستیابی به متن نهایی توافق از خود اراده و جدیت نشان دهند/ بورل: پیشرفت نسبی حاصل شده است

 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر دوشنبه در تماس تلفنی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با وی در مورد تحولات دور تازه گفت‌وگوهای احیای برجام در وین به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 

وزیر امور خارجه ایران در این تماس با تأکید بر اینکه هیأت مذاکره‌کننده ایرانی با اراده و جدیت برای دستیابی به توافق در وین حضور داشته و ایده‌های سازنده‌ای را برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده ارائه داد، اظهار داشت:دیدگاه‌ها و ملاحظات جمهوری اسلامی ایران درباره ایده‌های ارائه‌شده از سوی انریکه مورا به وی‌ منتقل شده است و انتظار می‌رود همه طرف‌ها برای دستیابی به متن نهایی توافق از خود اراده و جدیت نشان دهند.

 

دکتر امیرعبداللهیان ضمن تمجید از تلاش‌های هماهنگ‌کننده جهت تسهیل دستیابی به توافق، تصریح کرد که توافق نهایی باید تأمین‌کننده حقوق و منافع ملت ایران بوده و رفع پایدار موثر تحریم‌ها را تضمین نماید.

 

جوزپ بورل مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت :معتقدم در دور اخیر گفتگوهای وین ، پیشرفت نسبی حاصل شده است.

 

ارزیابی من از این مرحله مذاکرات مثبت است .ما بعنوان هماهنگ کننده به تلاش های خود برای نزدیک تر کردن دیدگاه ها تا رسیدن به نتیجه خوب برای همه طرفها ادامه خواهیم داد.

 

دکتر امیرعبداللهیان نیز در پایان ابراز امیدواری کرد که با واقع‌بینی و اجتناب از اتخاذ مواضع غیرسازنده، به خصوص از سوی آمریکا، مسیر دستیابی به توافق هموار شود.

 

***

 

مقام ارشد اتحادیه اروپا: یا باید بگویید بله یا خیر! این یک بسته پیشنهادی ست؛ نمی شود با صفحه بیستم موافق باشید و با صفحه پنجاهم مخالف

لارنس نورمن، خبرنگار وال‌ استریت ژورنال درباره مذاکرات احیای برجام و متن نهایی پیش‌نویس توافق به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا نوشت: این بک بسته پیشنهادی است.  شما نمی توانید بگویید من با صفحه 20 موافق هستم و با صفحه 50 مخالفم. یا باید بگویید بله یا خیر.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------