ریاض باید به میانجی‌گری کویت میان ایران و عربستان جواب مثبت می‌داد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,صبحی غندور

مدیر مرکز گفت‌وگو عربی-آمریکایی در واشنگتن گفت: تنش میان ایران و عربستان می‌تواند باعث بروز جنگ مذهبی در تمام جهان اسلام شود و این جنگ به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

 به گزارش  العالم، صبحی غندور، مدیر مرکز گفت‌وگوی عربی – آمریکایی در واشنگتن گفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهان تشدید تنش میان ایران و عربستان هستند و بنیامین نتانیاهو از همان ابتدا که قدرت را به دست گرفت به چنین تنشی امیدوار بود، بنابراین تنش میان ایران و عربستان علاوه بر اینکه بر جهان اسلام تاثیر خواهد گذاشت خواست رژیم صهیونیستی و دولت جدید آمریکا نیز هست.

 

وی افزود: ما در اول ماه رمضان قرار داریم و این ماه فرصتی برای وحدت مسلمانان است نه ایجاد اختلافات میان آنها.

 

غندور در ادامه گفت: عربستان باید در ماه گذشته به تلاش میانجیگری کویت میان ایران و عربستان جواب مثبت می‌داد و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مقاله ای که روزنامه الرأی کویت آن را منتشر کرد تاکید کرد که نباید تنش‌ها در منطقه تشدید شود و این پیام مثبتی از طرف تهران برای ریاض بود اما با پاسخ متقابل روبرو نشد.

 

وی در مورد تماس تلفنی امیر قطر با رئیس‌جمهور کشورمان گفت: از همان ابتدا و تاکنون کشورهای عضو شورای همکاری با هم موضع سیاسی مشترک نداشتند و اهمیت این تماس تلفنی در این است که در اوج تنش میان ایران و عربستان صورت گرفت.

 

وی در پایان گفت: برخی ها به آل سعود توصیه کردند که برای حفظ حکومت خود به بحران آفرینی در روابط با ایران نیاز دارید و برخی دیگر توصیه کردند که برای حفظ حکومت خود با رژیم صهیونیستی روابطی ایجاد کنید و در دو سال گذشته شاهد این بودیم که عربستانی ها با نگاه مثبت درباره این مسئله سخن می گویند، به نظر من هر نوع تنش میان ایران و عربستان تاثیر منفی بر تمام جهان اسلام خواهد داشت. زیرا این اختلافات سیاسی نیست و اگر تشدید شود شاهد جنگی شبیه جنگ ایران و عراق نخواهیم بود بلکه در تمام جهان اسلام جنگ‌های خطرناک مذهبی اتفاق خواهد افتاد

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------