آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

اولین اظهارات هرتزوگ درباره انتقام ایران از اسرائیل



اسحاق هرتزوگ،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
به دنبال عملیات پرصلابت «وعده صادق»، رئیس رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل پس از حمله ایران به دنبال جنگ نیست و «در این شرایط، تعادل لازم است.»

به گزارش ایسنا، ایران شنبه و یکشنبه و در پاسخ به تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد.

 

در همین رابطه، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت، تل‌آویو پس از حمله ایران به دنبال جنگ نیست و «در این شرایط، تعادل لازم است.»

 

او گفت، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بسیاری از رهبران جهان صحبت می‌کند و در پاسخ به اقدامات ایران «گفت‌وگوی صمیمی با متحدان» وجود دارد.

 

اسحاق هرتزوگ گفت: «ما همه را در نظر می‌گیریم. ما خونسرد و شفاف عمل می‌کنیم.»

 

رئیس رژیم صهیونیستی افزود: «فکر می‌کنم که ما به شیوه‌ای بسیار متمرکز و بسیار مسئولانه عمل می‌کنیم و مطمئن هستم که بر این اساس تصمیمی اتخاذ خواهد شد که اطمینان حاصل کند که از مردم اسرائیل محافظت و دفاع می‌کنیم.»

 

در همین حال یک مقام صهیونیست گفت، جلسه کابینه جنگی رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه بدون تصمیم‌گیری درباره نحوه واکنش اسرائیل به حمله ایران پایان یافت. به ادعای او، کابینه مصمم به پاسخگویی است، اما هنوز در مورد زمان و محدوده تصمیم‌گیری نشده است.

 

این مقام مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی «موظف شده است تا گزینه‌های بیشتری برای پاسخ ارائه کند.» جدای از این، یک مقام ارشد دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت که یک مقام اسرائیلی به ایالات متحده گفته است که به دنبال تشدید قابل توجه رویارویی با ایران نیست.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------