آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ظریف: نیاز به مشورت همیشگی با ترکیه وجود دارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزیر امور خارجه کشورمان در پنجمین و آخرین مقصد سفر منطقه ای خود، دقایقی پیش وارد ترکیه شد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در بدو ورود به استانبول در فرودگاه گفت: روابط ما با ترکیه روابط بسیار مهمی است و نیاز برای مشورت همیشگی با این کشور وجود دارد؛ لذا قطعا روابط و همکاری دوجانبه و منطقه‌ای بسیار حیاتی است. 

 

وی ادامه داد: همچنین بحث مساله قفقاز و ضرورت ایجاد زمینه‌های صلح پایدار در این منطقه از طریق همکاری بحث بسیار مهمی است که من در سفری که به چهار کشور ارمنستان، آذربایجان، روسیه و گرجستان داشتم با جرئیات با مقامات عالی این کشورها مطرح کردم و انشاالله در دیدارهایی که در ترکیه با برادرانم خواهم داشت هم این موضوعات را بیشتر پیگیری می‌کنیم تا زمینه‌های همکاری به ویژه در حوزه ترانزیت و راه‌های مواصلاتی بعد از فاجعه قره باغ فراهم شود. 

 

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص سازوکار شش جانبه برای قره باغ نیز گفت: این ابتکار بحثی است که در گذشته توسط جناب آقای اردوغان و دیگر مقامات منطقه‌ای مطرح شده؛ من در این زمینه گفت‌وگو‌هایی داشتم و نتیجه این گفت‌وگو‌ها را با مقامات ترکیه مطرح خواهم کرد. همکاری شش جانبه حتما به عنوان یکی از روش‌های همکاری به ویژه در حوزه ترانزیت بسیار مهم است. 

 

وی افزود: برخی موانع وجود دارد که امیدواریم به تدریج برداشته شود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------