آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بورل: برجام از جبهه‌های مختلف تحت فشار است



مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا,اخبار امروز,اخبار جدید
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کتابش نوشته برجام از جبهه‌های مختلف تحت فشار است.

به گزارش فارس، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کتابش گفته امروز برجام از جبهه‌های مختلف تحت فشارهای عظیم قرار گرفته است.

 

او در کتاب «سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوران کووید-۱۹» نوشته است: «امروز برجام از جبهه‌های متعدد تحت فشار است. من اطمینان دارم اقدام برای حفظ آن دست‌کم به دو دلیل نه فقط ضروری بلکه اضطراری است: نخست اینکه، ۱۲ طول کشید تا جامعه بین‌المللی و ایران اختلافاتشان را کنار گذاشته و به این توافق برسند. اگر برجام از دست برود، هیچ جایگزین جامع یا موثر دیگری در انتظار نخواهد بود.»

 

بورل در این کتاب استدلال کرده برجام فقط یک «موفقیت نمادین» نیست. او نوشته است: «برجام صرفاً یک موفقیت نمادین نیست. این توافق وعده‌هایش را محقق کرد و کارساز بود. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دلیل دسترسی‌های بی‌سابقه به دست‌آمده از آن در ۱۵ گزارش نظارتی متوالی از ژانویه ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۹ تأیید کرد که ایران به تعهداتش در توافق پایبند بوده است.»

 

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه یادآوری کرده جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم خروج آمریکا از برجام به مدت ۱۴ ماه به طور کامل این توافق را اجرا کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------