آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ایران ایده های جدید برای نجات برجام مطرح کرده است/ فرانسه: به دنبال جایگزینی برای مذاکره مستقیم ایران و آمریکا هستیم



کمیسیون مشترک برجا,اخبار امروز,اخبار جدید
اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست آتی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت‌های امور خارجه‌ ایران و گروه ۱+۴ روز جمعه ۱۳ فروردین برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از تارنمای اتحادیه اروپا، این نشست به ریاست «انریک مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه به نمایندگی از جوسپ بورل هماهنگ کننده برجام برگزار می‌شود.

 

در این نشست شرکت کنندگان پیرامون دورنمای احتمال بازگشت ایالات متحده آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق توسط تمام طرف‌ها رایزنی خواهند کرد.

 

پیشتر خبرگزاری ژاپنی کیودو با اعلام خبر برگزاری این نشست، گزارش داد که مقام‌های ارشد ایران و اروپا دوشنبه گذشته در آلمان با یکدیگر دیدار کرده تا درباره ایده‌های احیای مجدد توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) گفت‌وگو کنند.

 

این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که ایران ایده‌های جدید سازنده‌ای در نشست فرانکفورت با امید نجات فوری توافق هسته‌ای پیش از بسته شدن پنجره فرصت پیشنهاد داده است. وی به کیودو گفته است: «دیپلماسی در جریان بوده و ممکن است افق‌های جدیدی برای کاهش فاصله میان ایران و آمریکا وجود داشته باشد».

 

به گزارش کیودو، نشست دیگری نیز روز سه‌شنبه میان ایران،‌ روسیه و چین برای هماهنگی دیدگاه‌های سیاسی برگزار شده است. این درحالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه هم سه شنبه گذشته در یک گفت و گوی سه جانبه موافقت خود را با حفظ و اجرای برجام در برنامه هسته ای ایران اعلام کردند.

 

فرانسه: به دنبال جایگزینی برای مذاکره مستقیم ایران و آمریکا هستیم

وزارت خارجه فرانسه با اشاره به عدم موافقت ایران با مذاکره مستقیم با آمریکا گفت که این کشور دنبال قالب‌های جایگزین موثری برای مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکاست.

کمیسیون مشترک برجا,اخبار امروز,اخبار جدید

 

به گزارش فارس،‌ وزارت خارجه فرانسه پنجشنبه به سوالی درباره اقداماتی که اعضای برجام در شرایط کنونی برای بازگرداندن آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای 2015 انجام داده‌اند، پاسخ داد.

 

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: «در تلاش تنگاتنگ با شرکای اروپایی به همراه مسکو و پکن بوده و مصمم هستیم تا راه حل دیپلماتیکی پیدا کنیم که به ایران اجازه دهد به پایبندی به تعهدات هسته‌ای بازگردد و همچنین بازگشت آمریکا به توافق در سریعترین زمان ممکن را فراهم سازد و در حال انجام مذاکراتی با تهران و واشنگتن در این زمینه هستیم».

 

وزارت خارجه فرانسه اضافه کرد: «این گفت‌وگوها در حالی بیشتر ضروری می‌شود که ایران با ارتباط مستقیم با اعضای برجام و آمریکا که یک ماه و نیم پیش پیشنهاد شد، موافقت نکرده است. به لطف تلاش‌هایمان، ما و شرکایمان امیدواریم تا قالب‌های جایگزین موثری ایجاد کنیم».

 

وزارت خارجه فرانسه با توصیف نگران کننده بودن شرایط، افزود: «ایران به نقض جدی برنامه جامع اقدام مشترک ادامه می‌دهد و برای بیش از یک ماه است که راستی آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و قابلیت‌های نظارتی را محدود کرده است».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------