آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

آمریکا:دور جدید مذاکرات وین، پنجشنبه یا جمعه به پایان می‌رسد / واکنش روسیه به گزارش آژانس درباره فردو



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
مقام‌های دولت آمریکا با اشاره به دور جدید مذاکرات برجامی در وین که از دوشنبه گذشته آغاز شده است، اعلام کردند که این گفت‌وگوها پنجشنبه یا جمعه به پایان می‌رسد.

به گزارش ایلنا به نقل از هاآرتص، مقام‌های دولت آمریکا با اشاره به دور جدید مذاکرات برجامی در وین که از دوشنبه گذشته آغاز شده است، اعلام کردند که این گفت‌وگوها پنجشنبه یا جمعه به پایان می‌رسد.

 

این دیپلمات‌ها در عین حال اعلام کرده‌اند که زمان دقیق پایان این گفت‌وگوها به تحولاتی که در جریان مذاکرات صورت می‌گیرد، بستگی دارد.

 

در همین حال، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «در مورد  سناریوهایی مانند نقشه بی، معتقدیم که  این سناریوها غیرضروری و مخرب است و نه تنها به فضای مذاکرات کمکی نمی‌کند، بلکه می‌تواند آن را مسموم کند».

 

وی افزود: «امیدواریم تغییرات مثبتی مانند رفع تحریم‌ها رخ دهد تا فعالیت‌های هسته‌ای ایران به آن چه در قبل بود، بازگردد و امیدواریم برجام به زودی اجرایی شود؛ چراکه جایگزینی برای آن وجود ندارد». 

 

زاخاروا گفت: «امیدواریم به زودی راه‌حل‌ها پیدا شود. هیچ مذاکره‌ای درباره قطعنامه دیگری در وین در جریان نیست. همه به دنبال بازگشت به برجام در سریع‌ترین زمان ممکن و تضمین تداوم آن هستند.»

 

 واکنش روسیه به گزارش آژانس درباره فعالیت جدید ایران در فردو

 «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر این‌که ایران استفاده از زنجیره‌ای از سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۶ به منظور غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در سایت فردو را آغاز کرده است، واکنش نشان داد.

 

اولیانوف در این‌باره گفت: «من متوجه شدم که آبشارهای جدید نصب شده و شروع به کار کرده‌اند. همه اینها در اصل قابل پیش بینی است. قانون اقدام‌های راهبردی برای مقابله با تحریم‌ها وجود دارد که در دسامبر سال گذشته توسط مجلس ایران تصویب شد. این قانون توسعه برنامه هسته‌ای را شامل می‌شود و ایران قدم به قدم در این مسیر حرکت می‌کند».

وی افزود که ایران به نخستین کشور غیرهسته‌ای تاریخ تبدیل شده است که اورانیوم ۶۰ درصد غنی‌سازی کرده است. این هرگز در تاریخ اتفاق نیفتاده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------