آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

موضع‌گیری تازه بورل درباره اقدام اروپا علیه سپاه



 بورل,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران توسط این اتحادیه اوضاع را دشوارتر می‌کند.

به  گزارش ایسنا به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تلاش‌های برخی کشورهای اروپایی برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست به اصطلاح تروریستی اتحادیه اروپا هشدار داد و گفت که چنین اقدامی به‌طور قطع اوضاع پیرامون مذاکرات برجامی را دشوارتر می‌کند.

 

بورل در این باره گفت: بله، برخی کشورهای اروپایی از این کار حمایت می‌کنند و بسیاری هم موافق آن خواهند بود.

 

وی در ادامه با اشاره به ادعاهای مرتبط با کمک نظامی ایران به روسیه در جریان جنگ اوکراین و همچنین ادعای سرکوب معترضان در ایران گفت که به‌طور قطع این دو موضوع تأثیری سیاسی بر رویکرد اتحادیه اروپا درقبال ایران دارند اما اگر اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران اقدام کند، چشم انداز مذاکرات مربوط به برجام را که در حال حاضر نیز متوقف شده است، نابود خواهد کرد.

 

بورل تصریح کرد: برجام نمرده است اما کاملاً متوقف شده است. شما می توانید تصور کنید که اگر این کار (قرار گرفتن نام سپاه در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا) توسط کشورهای دیگر انجام شود، مذاکرات بیش از پیش مسدود می‌شود و مطمئناً امور را دشوارتر خواهد کرد.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکیه بر ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان افزود: اگر حکومت ایران اینقدر بد است، ما باید از دسترسی چنین کشوری به بمب هسته‌ای جلوگیری کنیم و من راه دیگری برای انجام این کار جز اجرای برجام نمی‌شناسم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------