آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

سخنگوی پنتاگون: به دنبال درگیری با ایران نیستیم



کاخ سفید آمریکا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
در پی تاکید رییس‌جمهور و همچنین سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید آمریکا بر این که به دنبال درگیری با ایران نیستیم، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون نیز با بیان این که به دنبال درگیری با ایران نیستیم، ماموریت کشورش در سوریه را اطمینان از نابودی کامل داعش خواند. 

به گزارش ایسنا، رایدر  جمعه شب در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر در خصوص حملات هوایی شب گذشته در شرق سوریه افزود: حملاتی که ما در سوریه انجام دادیم برای محافظت از نیروهایمان بود.

 

بر اساس گزارش العالم، سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه ۲ حمله جداگانه به ۲ تاسیسات در شرق سوریه انجام دادیم، گفت: ما این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که در صورت هدف قرار گرفتن نیروهای ما، پاسخ مناسبی بدهیم.

 

رایدر همچنین مدعی شد: ایران از شبه نظامیانی که به آمریکایی‌ها در شمال شرق سوریه حمله کردند، حمایت می‌کند.

 

وی در ادامه با طرح این ادعا که مطمئن هستیم پهپادی که تاسیسات ما در سوریه را هدف قرار داد، ایرانی بوده است، گفت: این مسئولیت ایران است که امنیت و ثبات در منطقه را نقض نکند.

 

بامداد جمعه رسانه‌ها از بمباران مناطقی از استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

 

چند ساعت بعد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حمله هوایی بامداد جمعه به شهر دیرالزور در شرق سوریه را تأیید کرد.

 

خبرگزاری رویترز به نقل از پنتاگون گزارش داد: این حملات هوایی به سوریه در پاسخ به زخمی شدن نظامیان آمریکایی در حمله گذشته صورت گرفته است.

 

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که فرماندهی مرکزی ارتش این کشور حملات هوایی به تأسیساتی انجام داده که به ادعای این نهاد توسط گروه‌های مقاومت در شرق دیرالزور مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

 

پنتاگون مدعی شد که این حمله به دنبال کشته شدن یک نظامی آمریکایی و زخمی شدن پنج تن دیگر از نظامیان آمریکایی صورت می‌گیرد که توسط یکی از گروه‌ها به پایگاه ائتلاف بین المللی ضد داعش در نزدیکی الحسکه در شرق سوریه انجام گرفته بود.

 

ساعاتی پس از این اعلام، شبکه المیادین از هدف قرار گرفتن پایگاه نظامیان آمریکا در میدان نفتی العمر با چند موشک خبر داد.

 

بر اساس گزارش الجزیره رئیس‌جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستور داده تا حملاتی در سوریه علیه آنچه که او «گروه‌های تحت حمایت ایران» خواند، انجام شود.

 

جو بایدن گفت: دیروز در سوریه توسط گروه‌های تحت حمایت ایران حمله‌ای علیه نیروهای ما انجام شد و من دستورات لازم برای پاسخ سریع به این حمله را صادر کردم.

 

او در عین حال تاکید کرد: ایالات متحده به دنبال درگیری با ایران نیست اما ما آماده هستیم تا برای محافظت از شهروندان خود ضربات قوی به طرف مقابل وارد کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------