آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

حضور سفیر ایران در اسپانیا در ضیافت افطاری سفیر عربستان در مادرید



 حسن قشقاوی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا در ضیافت افطاری سفیر عربستان در این کشور شرکت کرد و در حاشیه این مراسم با یکدیگر درباره توسعه روابط تهران - ریاض بحث و تبادل نظر کردند. 

به گزارش ایرنا ؛ در حاشیه ضیافت افطار که در اقامتگاه سفیر عربستان در مادرید ؛ برگزار شد؛ طرفین با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

 

در این مراسم طرفین بر توسعه روابط دوکشور در همه زمینه ها تاکید کردند.

 

روز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن که به امضای علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین رسید، بر سر از سرگیری روابط دوجانبه بین ایران و عربستان سعودی توافق شد.

 

به گزارش ایرنا، امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان نیز به تازگی در گفت وگو با الجزیره با تأیید دعوت ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان برای سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عربستان گفت که پادشاه عربستان از رئیس جمهوری ایران برای سفر به کشورش دعوت کرده است و برای ملک سلمان نیز دعوت مشابهی را ارسال خواهیم کرد.

 

پیش از این محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری 28 اسفندماه اعلام کرده بود که رئیس جمهوری با استقبال از دعوت پادشاه عربستان برای سفر رسمی به ریاض، بر آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها تاکید کرد.

 

اعلام توافق برای ازسرگیری روابط ایران و عربستان بازتاب گسترده ای در محافل خبری و سیاسی جهان داشته است . باوجود حمایت و استقبال کشورهای مختلف بویژه کشورهای منطقه از توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط ؛ این رویداد موجب نگرانی در بین سران رژیم صهیونیستی شده است.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------