آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

اسرائیل با بالون پیشرفته اعماق اردن، سوریه، لبنان، عراق و ایران را رصد می‌کند



 بالون,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی از یک بالون در منطقه جلیل برای نظارت بر ورود هر هواپیما به آن سوی مرز استفاده می‌کند. 

  به گزارش ایسنا، این روزنامه این بالون را "بزرگترین" در جهان با طول ۱۱۷ متر و مجهز به دوربین، کامپیوتر و رادار ویژه توصیف کرده است.

 

این بالون در مثلث مرز اردن و سوریه قرار دارد و زمین‌های آنها را رصد می‌کند و همچنین می‌تواند موشک‌های دوربرد و پهپادهای پرتاب شده از عراق، ایران، سوریه، اردن و لبنان را شناسایی کند.

 

این روزنامه تاکید کرد که این بالون هواپیماها را در فرودگاه سوریه در دمشق و عمق لبنان رصد می‌کند.

 

این روزنامه می‌نویسد ارتش اسرائیل انتظار دارد که جنگ بعدی یک رویارویی چندجانبه با حملات مشترک هزاران هواپیما و موشک‌های کروز باشد.

 

آحارونوت تاکید می‌کند که حمل و نقل و پرتاب بالون ساده نبوده و یکی از پیچیده‌ترین عملیات لجستیکی است که نیروی هوایی اسرائیل در دهه گذشته آن را آموخته است.

 

این روزنامه خاطرنشان کرد که کادر آمریکایی برای مونتاژ این بالون به اسرائیل وارد شدند که "خاور دور را صدها کیلومتر دورتر در عمق خاک دشمن رصد و مشاهده می‌کند."

 

آحارونوت نوشت: "این بالون برای افزایش زاویه دید تیزبینانه، می‌تواند به ارتفاع زیادی برسد و در نتیجه فاصله طولانی‌تری را مشاهده کند."

 

این روزنامه افزوده است: بالون جدید شبیه بالون دیگری است که از راکتور دیمونا محافظت می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------