آخرین اخبار سیاست خارجی

پهپادهای ایرانی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

اوکراین: پهپادهای شاهد این بار شبانه از راه می رسند!

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: روس‌ها دوباره به طور فعال در حال استفاده از پهپاد شاهد هستند و برای حملات گسترده آماده می‌شوند. به گزارش همشهری آنلاین ؛نیروی هوایی اوکراین…

آمریکا: پهپادهای ایرانی برای حمله به غیرنظامیان اوکراینی مورد استفاده قرار می‌گیرند



 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل درباره ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکرین ادعا کرد: متعهدیم با متحدان و شرکای خود برای جلوگیری از انتقال تسلیحات خطرناک به روسیه همکاری کنیم. 

 به گزارش ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه انگلیس و فرانسه، موضوع ادعایی ارسال پهپادهای ایران به روسیه را مطرح و اعضای شورا از دبیرخانه سازمان ملل گزارش‌های کارشناسی مبنی بر انتقال این سلاح‌های خطرناک را دریافت کردند.

 

وی  مدعی شد: ما نگرانی شدید خود را در مورد خرید این پهپادها توسط روسیه از ایران و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ابراز کردیم.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: آمریکا در ماه جولای هشدار داده بود که ایران قصد دارد پهپادهایی را به روسیه منتقل کند تا از آنها در جنگ روسیه علیه اوکراین استفاده شود.

 

وی ادعا کرد اکنون شواهد فراوانی داریم که نشان می‌دهند این پهپادها برای حمله به غیرنظامیان اوکراینی و زیرساخت‌های غیرنظامی حیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

پرایس ایران را متهم به دروغگویی کرد و مدعی شد از آنجا که ایران همچنان به انکار انتقال سلاح به روسیه برای استفاده در اوکراین ادامه می‌دهد، متعهد هستیم که با متحدان و شرکای خود برای جلوگیری از انتقال تسلیحات خطرناک به روسیه همکاری کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------