آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

امیرعبداللهیان: آمریکا بدون رویکرد مبتکرانه در دوحه حضور یافت/ خانم کولونا: انجام توافق، بهتر از نداشتن توافق است



 وزیر امور خارجه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر امور خارجه گفت: باید دید آمریکا چگونه می خواهد از فرصت دیپلماسی بهره گیرد. 

حسین امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک انتصاب خانم کاترین کولونا به عنوان وزیر امور خارجه فرانسه، با اشاره به گفتگوهای رفع تحریم ها در وین و دوحه اظهار داشت: ارزیابی ما از گفتگوهای اخیر دوحه مثبت است. اما باید دید طرف آمریکایی چگونه می خواهد از فرصت دیپلماسی بهره گیرد. اکنون مسیر دیپلماسی باز است . ما برای رسیدن به نقطه نهایی توافقی خوب و پایدار ، جدی و صادق هستیم و همواره در مذاکرات، پیشنهادات و ایده های مثبت خود را مطرح کرده ایم. 

 

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد، طرف آمریکایی‌ بدون رویکرد مبتنی بر ابتکار و پیشرفت در دوحه حضور یافت. معتقدیم نباید جای ابتکار سیاسی را ، تکرار مواضع قبلی پر کند.م

 

حسین امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده و انتظار دارد طرف های مقابل نیز به تعهدات خود به درستی عمل نمایند. 

 

وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این گفتگو از وجود روابط خوب بین تهران و پاریس استقبال کرد و بر ضرورت تداوم مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها تأکید کرد. 

 

خانم کاترین کولونا اظهار داشت: باید از فرصت گفتگو و مذاکره استفاده کنیم و برای رسیدن به توافقی که مورد رضایت همه طرف ها باشد، تلاش کنیم. 

 

وزیر خارجه فرانسه افزود: ما معتقدیم پنجره دیپلماسی همچنان باز است و باید از آن به بهترین شکل استفاده کنیم تا توافق حاصل شود. انجام توافق ،بهتر از نداشتن توافق است.

 

وی همچنین ابراز امیدواری کرد، سفرای جدید دو کشور به زودی فعالیت خود را آغاز نمایند تا روند توسعه همکاری ها و مناسبات دو کشور بیش از پیش تسریع شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------