آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش آمریکا به اظهارات کمال خرازی: ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد

متیو میلر روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اظهرات اخیر کمال خرازی در خصوص احتمال تغییر سیاست هسته‌ای ایران در صورت تهدید موجودیت نظام…

وزیرسابق انرژی آمریکا: تهران و واشنگتن خواهان رویارویی نظامی نیستند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ارنست مونیز
"ارنست مونیز"، وزیر سابق انرژی آمریکا در باره تنش بین ایران و آمریکا بر سر توافق هسته ای(برجام)که دولت ترامپ سال گذشته بطور یکجانبه از آن خارج شد، گفت: بر این باورم که در نهایت هردو کشور خواهان یک تقابل عظیم نظامی با یکدیگر نیستند، اما هراسناک از یک اشتباه محاسباتی از سوی دوطرف درمنطقه می باشم. 

فرید زکریا مجری ویژه برنامه جی.پی.اس سی ان ان از وزیر سابق انرژی آمریکا وتحلیلگر مسائل هسته‌ای پرسید؟؛ شاهد شدت گرفتن تنش بین ایران و آمریکا هستیم، دولت ترامپ نیز فاقد استراتژی روشنی برای برون رفت از این بحران است، آیا این تنش می‌تواند به یک اشتباه محاسبتی بیانجامد.

 

مونیز در پاسخ گفت: دقیقاً! صریح بگویم از چنین احتمالی هراسناکم، البته بر این باورم که در نهایت هر دو کشور ایران و آمریکا و همچنین ارتش آمریکا خواهان یک رویارویی عظیم نظامی نیستند.

 

وزیر سابق انرژی آمریکا که یکی از مذاکره کنندگان توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ از سوی هیات آمریکایی بود، افزود: اما همانطوری که شما گفتید هرگونه پاسخ متقابلی در برابر هرگونه اقدامی از طرفین می‌تواند حملات نظامی متقارن و یا حملات سایبری را به همراه داشته باشد

 

مونیز ادامه داد: همچنین احتمال دارد فعالیت‌هایی در منطقه خاورمیانه توسط نیروهای نیابتی ایران علیه مواضع آمریکا صورت گیرد که این موارد ممکن است در نهایت خارج از کنترل شود.

 

ارنست مونیز فیزیکدان هسته‌ای بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی به عنوان سیزدهمین وزیر انرژی آمریکا دراین سمت قرار داشت وی در زمینه جزئیات فنی توافق هسته‌ای از طرف هیات مذاکره کننده آمریکایی نقش داشت.

 

دونالد ترامپ در مورخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ بطور یکجانبه و برخلاف خواسته کشورهای جهان، آمریکا را از توافق هسته‌ای ایران خارج کرد. اقدامی که با مخالفت دیگر کشورهای امضا کننده این توافق روبرو شد.

 

به دنبال این اقدام آمریکا و یک سال صبر راهبردی جمهوری اسلامی ایران و اعلام ترامپ مبنی بر بازگرداندن تمامی تحریم ها و فشار حداکثری بر ایران، تهران اعلام کرد که بخشی از تعهدات خود را طبق برجام کاهش می دهد.

 

 

 ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------